فرماندار تربت حیدریه: شهدا از خاک کشور در برابر بیگانگان حراست کردند

تربت‌ حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: ایثارگران و شهیدان با جانفشانی خود در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی در برابر دشمنی که حمایت تمام قدرت‌های غربی و شرقی را داشت ایستاده و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز پنجشنبه در آیین غبارروبی گلزار شهدای بهشت عسکری این شهر افزود: این در حالی بود که بخش زیادی از خاک کشور، با گستره‌ای معادل مساحت کنونی کشور در ۲۰۰ سال اخیر در جنگ های مختلف به تاراج رفته و از ایران جدا شده بود.

وی اظهار کرد: همت شهدا باعث شد امروز جمهوری اسلامی ایران به لحاظ فرهنگی و ایدئولوژیکی ضریب نفوذ خود را در سطح جهان گسترش داده و بیشتر از گذشته نمایان کند.
فرماندار تربت‌حیدریه افزود: گاهی شاهد هستیم رسانه‌های معاند این شبهه را مطرح می‌کنند که چرا بعد از هشت سال جنگ با بازگشت به مرزهای خود، همچنان خویش را پیروز می‌دانیم و این در حالی است که در طول ۲ قرن گذشته بیش از سه میلیون کیلومترمربع از خاک کشورمان جدا شده که آخرین آن منطقه نخجوان و بحرین بوده است که توسط پهلوی‌ها به بیگانگان بخشیده‌ شد.
کی‌پور تصریح کرد: در تاریخ اسلام تنها حکومت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بر پایه دین بود که در نهایت حضرت را تنها گذاشتند اما در نظام اسلامی اینگونه نیست و حتی امروز نیز شهدای گمنام با دمیدن روحیه غیرت و شهادت طلبی، به جامعه ما حیات می‌بخشند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha