۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82244684
T T
۰ نفر

پیروی از خط ولایت، مهمترین سفارش شهدا

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82244684
پیروی از خط ولایت، مهمترین سفارش شهدا

تربت حیدریه- ایرنا- یك استاد حوزه و دانشگاه گفت: بررسی وصیت نامه شهدای دوران دفاع مقدس نشان از آن دارد كه 95 درصد آنان در وصایای خود بر پیروی و تبعیت محض از خط ولایت فقیه تاكید كرده اند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق سرایانی، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس است كه در 14 سالگی راهی جبهه های نبرد شده و 81 بار زیر تیغ جراحی رفته، به تعبیری از دنیای دیگر بازگشته و به واسطه اینكه تا مرز شهادت پیش رفته، 2 بار كفن شده و به سردخانه منتقل شده و یك بار نیز مقدمات مراسم خاكسپاری و تشییع برایش تدارك شده و در عالم برزخ با شهیدان دیدار داشته كه به همین سبب به شهید زنده ملقب شده است.
وی دوشنبه در بیستمین نشست اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی تربت حیدریه، مه ولات، خواف، رشتخوار و زاوه در دانشگاه تربت حیدریه، افزود: حتی در عالم برزخ نیز كه با شهدا دیدار داشتم بر ضرورت تبعیت از ولایت فقیه تاكید داشتند.
حجت الاسلام سرایانی در بخش دیگری به ذكر حوادث دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در حالی كه به ظاهر تنها صدام به خاك ایران تجاوز كرده بود، اما در عمل 44 كشور از وی پشتیبانی می كردند و ما از 18 كشور اسیر گرفته بودیم.
وی با اشاره به اینكه در طول تاریخ گذشته ایران، سه میلیون و 613 هزار و 11 كیلومتر از خاك كشور به بیگانگان واگذار شده بود، گفت: اما در دوران دفاع مقدس به واسطه همین تبعیت از رهبری دینی، حتی یك وجب از خاك ایران را به دشمن واگذار نكردیم.
سرایانی افزود: اینكه امروز از بشار اسد حمایت می كنیم، به خاطر پاسخگویی به لطف پدرش در دوران دفاع مقدس است، زیرا تنها كشوری كه در آن زمان به ما كمك می كرد، سوریه بود.
وی با بیان اینكه این مسایل باید برای مردم و بخصوص نسل امروز تبیین شود، افزود: زمانی كه وزیر سپاه وقت نزد حافظ اسد رفته و از وی تقاضای جنگ افزار كرده بود، وی با مسئولیت خود قفل انبار تسلیحاتی را كه از آن اتحاد شوروی سابق بود، و در آن موعد غیرمستقیم با ما در جنگ بود، شكسته و به ایران تجهیزات داده بود.
در این مراسم از 24 جانباز 70 درصد شهرستان تربت حیدریه نیز تجلیل شد.
منطقه تربت حیدریه بیش از یكهزار شهید و 2500 جانباز تقدیم نظام و انقلاب كرده است. این آمار مربوط به تربت حیدریه زاوه و رشتخوار است كه سال 91 زاوه و سال بعد رشتخوار از تربت حیدریه جدا شدند.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132