استاندار: توسعه اقتصادی مازندران در اولویت است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت : توسعه اقتصادی استان از اولویت‌های مهم است که بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده خواهد شد.

سیدمحمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در همایش تجلیل از مدیران و صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی برتر مازندران، تسهیل گری و حمایت از بخش خصوصی با هدف دستیابی به توسعه پایدار را را از اولویت و رویکردهای اصلی ستاد تسهیل استان عنوان کرد و افزود: تجربه ثابت کرده است که با ورود بخش خصوصی، مشکلات اقتصادی کشور رفع می شود.

وی بر لزوم نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در راستای توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذران از دیگر وظایف مهم استانداران است ، گفت : برند سازی و تجاری سازی صنایع مازندران هم باید به صورت در دستور کار قرار گیرد.

حسسینی پور با اظهار این که جایگاه اقتصادی کشور در سال‌های گذشته در برخی زمینه ها افت کرد ، افزود : یکی از دلایل آن شیوع ویروس کرونا بود که باعث کاهش رشد اقتصادی کشور و از جمله در مازندران شد.

وی تصریح کرد: ارزش تولید ناخالص داخلی مهم ترین متغییر در حوزه اقتصاد است و باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا جامعه صنعتی از شرایط انفعال خارج و به سمت توسعه محوری حرکت کند. 
نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم به کارگیری تمام ظرفیت ها برای حمایت از سرمایه گدران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در دو ماه گذشته مطالعات زیادی در این بخش انجام شد تا گره های اساسی موجود در این بخش باز شود.

حسینی پور با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید با کاهش بوروکراسی اداری،  از بخش خصوصی حمایت کنند، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راهگشای بسیاری از مکشلات و معضلات فراروی کشور بویژه در بخش اقتصادی است.

استاندار: توسعه اقتصادی مازندران در اولویت است

بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای حل معضل پسماند
استاندار مازندران موضوع پسماند را از جمله مشکلات اساسی استان عنوان کرد و گفت: در نظر است از ظرفیت یک شرکت دانش بنیان که به پیشرفته ترین تکنولوژی در بحث بازیافت زباله دست یافته است، استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری های مازندران  بین درآمد و هزینه های خود توازن و تناسبی ندارند و به نوعی در حال انفجار هستند، افزود : باید شهرداری ها را از فشار اقتصادی که اکنون گرفتار آن هستند، نجات دهیم و یکی از راهکاهار این است که در حوزه پسماند شرکت خدماتی تاسیس شود و تمام نیروهای شهرداری ها به این بخش منتقل شوند.

حسینی پور گفت: شهرداری ها زباله را به شرکت دانش بنیان می فروشند و از محل آن برای خود درآمد کسب می کنند و شرکت دانش بنیان نیز از محل زباله، ۳۵ تا ۴۰ درصد گازوییل تولید و آن را هم به چین به فروش می رساند.  

در پایان این آیین از صاحبان ۳۴ واحد برتر صنعتی و معدنی مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha