۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 84638293
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: ضدیت رژیم پهلوی با اسلام عامل قیام انقلابی مردم بود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به قیام مردم به رهبری امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دلیل اصلی قیام مردم علیه پهلوی، ضدیت این رژیم با اسلام بود و ملت احساس کردند رژیم پهلوی ضد دین و ضد اسلام است.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، اظهار داشت: پهلوی رژیمی ضد دینی و دشمن اسلام بود که همین امر محرک اصلی مردم برای قیام علیه طاغوت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی جوانان از رویدادهای ۱۰۰ سال اخیر، تصریح کرد: جوانان خاطرات صد سال اخیر به خصوص وضعیت حکومت پهلوی را مطالعه کنند تا بدانند در دوران حکومت ۵۷ ساله پهلوی چه بر سر ملت آمده است.

مردم منتظر تغییر وضعیت اقتصادی و بهبود شرایط هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ادامه خطبه نماز جمعه اظهار گفت: مردم منتظر نتیجه اقدامات جهادی دولت در راستای تغییر وضعیت اقتصادی بازار و بهبودی شرایط هستند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی باید مدنظر دولت قرار بگیرد تا بتواند شرایط را بهبود ببخشد.

وی اضافه کرد: دولت در عرصه اقتصادی نیاز به انسجام و هم افزایی دارد و باید از دولت‌های گذشته عبرت بگیرد.

آیت الله شعبانی موثقی برخورداری دولت از تیم اقتصادی منسجم را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته رییس جمهور وعده داده که تمام تلاش خود را برای خرسندی ملت و رهبر معظم انقلاب بکار می‌گیرد اما انتظار هست که قاطعانه‌تر در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: در آستانه عید قرار داریم و کالاهای اساسی مردم باید تامین شود و دولت برای موفقیت در حل مشکلات اقتصادی نیاز به تیم اقتصادی مقتدر و منسجم است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: بدنه دولت باید تعیین وضعیت شود و اگر قرار است ماندگار باشد، باید تقویت شود.

به گفته وی، تلاش‌ها، روحیه و مدیریت جهانی دولت خوب است اما مردم انتظار دارند نتیجه تلاش‌ها دیده شود و بازار به ثبات اقتصادی مناسب دست یابد.

وی افزود: آمار اقتصادی در دهه ۹۰ رضایت بخش نیست و راه حل رفع مشکلات اقتصادی این است که در کنار هم باشیم.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: دلیلی که منجر شد در عرصه نظامی پیشرفت کنیم اما در خودروسازی مشکل داشته باشیم این است که در عرصه نظامی روی پای خودمان ایستادیم و منتظر کشورهای دیگر نشدیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha