۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84638922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای همدان هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84638922
دمای هوای همدان هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی خروج سامانه بارشی و استقرار جبهه هوای سرد، کمینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان طی سه روز آینده بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

«سید محسن موسوی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و  نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش شدید باد، ریزش پراکنده برف و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی فعال در آسمان استان همدان از امروز به تدریج آسمان استان را ترک می کند اظهار داشت: با خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می کند و شدت وزش باد کمتر می شود.

موسوی تصریح کرد: وزش شدید باد تا بعد از ظهر امروز در استان همدان ادامه دارد و به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان افزود: بیشترین میزان سرعت وزش باد استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته با ۶۲ کیلومتر بر ساعت در گل‌تپه و بیشترین میزان بارش نیز با ۱۳ میلی‌متر در ایستگاه باران سنجی شهرستانه از توابع تویسرکان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: فامنین با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

موسوی اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز ۲ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha