جشنواره هدایای فرهنگی «جایزه فیروزه» استان سمنان با معرفی برگزیدگان پایان یافت

سمنان- ایرنا- آیین پایانی نخستین جشنواره هدایای فرهنگی «جایزه فیروزه» (سفال و سرامیک کاربردی) استان سمنان همزمان با هفتمین دوره ملی این جشنواره با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

 به گزارش ایرنا، بر اساس انتخاب هیات داوران نخستین جشنواره هدایای فرهنگی «جایزه فیروزه» (سفال و سرامیک کاربردی) استان سمنان، فتح‌الله زیارتی، ماشاالله عمید و هانیه دَوَلو به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین از آثار محمدعلی معافی، محمدصدیق لطفی و مهدی شوقیان وصال نیز تقدیر شد.

محمدمهدی قان بیگی، احسان آرمان و حمیدرضا ناظمیان داوران این جشنواره بودند.

۷۵ اثر به دبیرخانه جایزه فیروزه فرستاده شد

مسئول دبیرخانه شهر خلاق سفال و سرامیک سمنان روز شنبه در آیین پایانی این جشنواره در سالن حکیم‌ الهی واقع در مجتمع فرهنگی و هنری کومش این شهر ابراز داشت: این جشنواره با هدف حمایت از هدایا و کالاهای فرهنگی به جز کتاب در سراسر کشور و در هر استان با موضوع منحصر به آن برگزار شد.

ابوالفضل دلارام بیان کرد: با توجه به اینکه استان سمنان ظرفیت بالایی در زمینه سفال دارد، موضوع جشنواره «جایزه فیروزه» در این استان سفال و سرامیک انتخاب شد. 

وی افزود: ۷۵ اثر در سامانه این جشنواره ثبت شد که در مرحل اول داوری ۱۳ اثر و در مرحله دوم داوری ۶ اثر با مشاهده اصل آثار انتخاب شد که از این تعداد، سه اثر عناوین اول تا سوم را کسب کرد و سه اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌های در دست اجرا به ثمر بنشیند، می‌توان موزه، خانه و نشریه سفال را افتتاح کرد و از هنر سازه‌های سفالی در مبلمان شهری سمنان بهره‌ جست و همچنین می‌توان سال آینده عنوان پایتخت سفال ایران را نیز کسب کرد و این اهداف با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف تحقق می‌یابد.

چهاردهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر نیز بعد از ۲ سال تعطیلی، امسال در رشته‌های مختلف برگزار شد که از استان سمنان، اثر مهدی پازوکی در رشته نقاشی به این جشنواره راه یافت. 

همچنین در رشته سرامیک از ۲۰ اثر راه یافته به چهاردهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر، ۲ اثر از سمنان است که شامل آثار زیارتی و دولو می‌شود.

در رشته مجسمه‌سازی اثر ایمان یزدان‌پژوه، در رشته خوشنویسی اثر سیدمهدی طاهری و در رشته عکاسی نیز اثر علی ابک از سمنان به جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر راه یافت. 

استانداری سمنان در راستای تحقق سمنان به عنوان پایتخت سفال ایران همکاری می‌کند

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این آیین ابراز داشت: مجموعه استانداری سمنان این آمادگی را دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه سفال، هدف انتخاب سمنان به عنوان پایتخت سفال ایران را به عنوان دستور جلسات کارگروه اجتماعی این استان پیگیری و کمک کند.

مصطفی مرادی بیان کرد: مقدمات تلاش برای کسب عنوان پایتخت سفال ایران توسط سمنان، در شورای فرهنگی عمومی این استان مطرح شد و مجموعه استانداری نیز در حد توان به تحقق این عنوان کمک می‌کند که این هنر به عنوان نمادی از سمنان در کشور شناخته و تثبیت شود و بازنمایی از توانایی‌های هنرمندان استان باشد.

در انتهای این آیین، نمایشگاه استانی جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز با حضور ۱۰ اثر چیدمان و ۹ اثر نقاشی از دامغان، گرمسار و شاهرود افتتاح شد.

گفتنی است، شهر سمنان، سال ۹۸ در رقابت با ۳۸۰ شهر ایران، به عنوان شهر خلاق سفال و سرامیک ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha