۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84639235
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

عملیات گاز رسانی به سه روستای سروآباد آغاز شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84639235
عملیات گاز رسانی به سه روستای سروآباد آغاز شد

سنندج- ایرنا- به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کلنگ گاز رسانی به سه روستا از چهار روستای فاقد گاز شهرستان سروآباد امروز شنبه به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در گرامیداشت دهه مبارک فجر کلنگ احداث گاز رسانی به سه روستای ورگه ویر، عباس آباد و زوم در شهرستان سروآباد با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستانی به زمین شد.

رییس شرکت گاز ناحیه سروآباد در حاشیه این مراسم اظهار داشت: از مجموع ۷۱ روستای شهرستان سروآباد تاکنون ۶۷ روستای آن که بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند گاز دار شده اند.

بهرامی افزود: چهار روستای شهرستان سروآباد که زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند شامل ورگه ویر، عباس آباد، ‌ زوم و اسپریز هستند که امروز کلنگ گاز رسانی به سه روستا به زمین زده شد و گازرسانی به روستای اسپریز هم در صورت تامین اعتبار سال آینده آغاز می شود.

وی یادآور شد: برای گاز رسانی به این سه روستا که امروز کلنگ آن به زمین زده شد ۱۵.۴ کیلومتر شبکه لوله گذاری و ۴۶ فقره انشعاب نصب می شود و در مجموع ۴۷ خانوار ساکن در این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

به گفته وی، در مجموع ۴۸ میلیارد ریال هزینه برای گاز رسانی به این سه روستا نیاز است که از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز تامین می شود.

رییس شرکت گاز ناحیه سروآباد اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری سرواباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و به جز چهار روستای باقی مانده که آن هم زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند تمام روستاهای تابعه هم از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و می توان گفت وضعیت شهرستان سروآباد در بحث گاز رسانی سبز است.

وی یادآور شد: هم اکنون در شهرستان سروآباد ۱۴ هزار و ۵۶۰ اشتراک گاز روستایی و سه هزار و ۴۳۰ اشتراک گاز شهری برای خانوارها نصب شده است.

در گرامیداشت دهه فجر امسال ۵۰ پروژه و طرح و بیش از ۲۰۰ برنامه مختلف در سطح شهرستان سروآباد با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح، کلنگ زنی و برگزار می شود.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن ماه ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده است این ایام هر سال جشن گرفته می شود، امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha