اسناد کاداستری ۶۰ هزار هکتار از اراضی تحویل کشاورزان زنجانی می‌شود

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: با عنایت به مصوبه سفر رییس جمهور به استان، اسناد کاداستری ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان های سلطانیه و خرمدره تا پایان بهمن امسال صادر و طی آیینی به کشاورزان تقدیم می‌شود.

جواد تاراسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این اراضی، در حال حاضر در ۲۰۶ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان های ایجرود، خدابنده و زنجان نیز با کارفرمایی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و همکاری سازمان جهادکشاورزی استان مراحله تطبیق و مستند سازی اراضی کشاورزی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انعقاد قرارداد تطبیق و مستند سازی، سازمان جهادکشاورزی استان نقشه های حدنگاری(کاداستر) را تهیه و اقدام به اخذ تاییدیه از سازمان نقشه برداری کشور کرده است.

تاراسی افزود: در مرحله تطبیق و مستندسازی، ضمن فراخوان مردمی، مدارک ارایه شده توسط کشاورزان، بهره برداران و صاحبان انساق و اراضی کشاورزی، با نقشه های کاداستر تهیه و تایید شده، پرونده خوانی انجام و اطلاعات توصیفی برای هر قطعه مستندسازی گردیده و برای هر قطعه یک پرونده مجزا و اختصاصی تشکیل و برای طی مراحل صدور سند، به اداره کل ثبت و املاک ارسال می شود.

وی افزود: علاوه بر ۲۰۶ هزار هکتار یاد شده، به عنوان کاری جهادی و با هدف حصول سریع نتیجه، در حال حاضر در ۶۰ هزار هکتار از اراضی ۲ شهرستان خرمدره و سلطانیه که جزو مصوبات سفر اخیر رییس جمهور به استان بود، قرارداد تطبیق و مستندسازی با چهار شرکت مشاوره ذیصلاح منعقد شده و با همکاری اداره کل ثبت و اسناد استان در حال طی مراحل صدور اسناد کشاورزی هستند.

ییس سازمان جهاد کشاورزی نیز دراین جلسه با بیان اینکه در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در این استان با همکاری و همراهی دستگاهها، توفیقات قابل توجهی به دست آمده است، گفت:  تا کنون رفع مداخلات در اراضی ۳۰۰ روستا با مساحت ۴۵۰ هزار هکتار به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای پروژه کاداستر در سطح ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز قرارداد منعقد شده است.  

گفتنی است مجموع اراضی کشاورزی استان زنجان حدود ۸۵۰ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha