۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84639465
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکایی‌ها خسته از جنگ؛ مردم مخالف درگیری با روسیه هستند

تهران-ایرنا- فعالان مخالف جنگ درآمریکا همزمان با تشدید تنش ها در روابط آمریکا و روسیه می گویند گردهمایی های سراسری امروز در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی ها به دنبال درگیری با روسیه نیستند.

به گزارش روز شنبه ایرنا خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: تعدادی از گروه های ضد جنگ از جمله گروه «جهان فراتر از جنگ»، «کهنه سربازان مدافع صلح» ائتلاف ملی ضد جنگ  و نژادپرستی موسوم به «انسر» گردهمایی هایی را در سراسر آمریکا ترتیب داده اند که تحت شعار «روز اقدام صلح با روسیه: ۵ فوریه ۲۰۲۲» برگزار می شود.

دن گیلمن سازمان دهنده ائتلاف ضد جنگ ایالت سیاتل آمریکا و رئیس پیشین کهنه سربازان برای صلح  گفت هدف از این گردهمایی ها اطلاع رسانی به مردم درباره این موضوع است که اکثر مخالف درگیری با روسیه هستند.

به گفته این فعال آمریکایی، قرار است ۴ گردهمایی متفاوت در بخش هایی از ایالت سیاتل و شمال آن برگزار شود.

وی افزود تنش ها بین روسیه و آمریکا بر سر اوکراین و نیز «شکست آمریکا در جدی گرفتن بحث های امنیتی روسیه» در سطح «بسیار بالایی» قرار دارد.

گیلمن همچنین گفت: وضعیت شورای امنیت سازمان ملل و رویارویی واشنگتن و مسکو بسیار جدی است. آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه می توانند نیروهای خود را در مواضعی مستقر کنند که کمتر مقابله جویانه است.  این مخالف جنگ آمریکایی خاطرنشان کرد: «آمریکا باید از ارسال سلاح، پول و کارشناسان آموزشی به اوکراین بپذیرد زیرا برداشت غلطی دارد و این موضوع را درک نمی کند که روسیه علاقه ای به تهاجم به اوکراین ندارد. آمریکا بر این باور است که ناتو حق دارد نیروهایش را در شرق روسیه مستقر کند و نگرانی های امنیتی روسیه را جدی نمی گیرد.

این فعال ضد جنگ آمریکایی افزود: اکنون جهان دروضعیت خطرناکی قرار دارد اگر ابهامات امنیتی برطرف نشوند و غرب از جاه طلبی های استعماری خود دست نکشد، می تواند به درگیری جدی مواجه شود.

کول هریسون مدیر اجرایی گروه اقدام صلح در ماساچوست پیش بینی کرده در گردهمایی ضد جنگ در بوستون ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر شرکت کنند.

وی گفت گروه متبوعش مشغول اعمال نفوذ بر کنگره برای مخالفت با طرح دو سناتور آمریکایی برای کمک نظامی به اوکراین و تحریم روسیه است.

این فعال ضد جنگ خاطرنشان کرد: اوکرین متحد آمریکا نیست و آمریکا نباید به این کشور کمک نظامی کرده یا نیرو اعزام کند.

روابط روسیه و غرب به دنبال ادعای واشنگتن درباره حمله نظامی مسکو به اوکراین به وخامت گراییده است؛ اتهامی که روسیه آن را تکذیب می کند.

روسیه فعالیت های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه را تهدیدی علیه امنیت ملی خود قملداد می کند.

این کشور می گوید حرکت نیروها در داخل مرزهای این کشور حق این کشور است و تهدیدی برای هیچ کشوری بشمار نمی آید.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا ژانویه گذشته گفته بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا در حال حاضر باور ندارد که روسیه قطعا تصمیم به حمله به اوکراین گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha