۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84640058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت غرب خراسان شمالی را درنوردید

بجنورد-ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت:تندباد با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت نخستین ساعات بامداد امروز- یکشنبه- منطقه مهمانک شهرستان مانه و سملقان را در غرب خراسان شمالی درنوردید.

مهری هاشمی دوین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در ایستگاه فاروج و نیز شهرستان مرزی راز و جرگلان به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه بارشی که از دیروز استان را تحت تاثیر قرار داده تا امشب ادامه دارد و در مناطق مختلف سبب بارش پراکنده برف خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: این سامانه به تدریج اواخر وقت امشب از استان خارج می شود.

هاشمی دوین گفت: در شبانه روز گذشته شوقان با کمینه دمای منهای چهار درجه سانتیگراد سردترین و صفی آباد با بیشینه دمای ۱۶ درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: در این مدت کمینه دمای بجنورد صفر و بیشینه دمای آن ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش سرعت وزش تندباد در بجنورد مرکز استان دیروز به ۶۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

روز گذشته وزش تندباد در بجنورد موجب خیزش گردو خاک شدید و نیز سبب ریزش دیوار و وارد شدن خسارت به ۲ دستگاه خودرو در محل شد؛ البته سازمان آتش نشانی بجنورد اعلام کرده که بعید است علت ریزش دیوار وزش باد باشد اما علت این حادثه در دست بررسی است.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.         

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha