استاندار فارس: قرارگاه واحد برای مدیریت اتباع خارجی راه اندازی شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در نشست شورای معاونین وزارت کشور که به شکل مجازی برگزار شد، راه اندازی یک قرارگاه واحد برای مدیریت اتباع خارجی را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه یکشنبه در این نشست، با اشاره به وجود ۵۰۰ هزار تبعه افغانی در استان فارس و به ویژه در شهر شیراز افزود: در بحث مدیریت اتباع افغانی دچار سردرگمی هستیم و لذا نیاز است با دستور وزیر کشور یک سازمان یا قرارگاه مدیریتی واحد متشکل از دستگاه‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند تا مشکلات اقتصادی، امنیتی و تاثیرات اعتقادات دینی و مذهبی اتباع بر جامعه برطرف شود.
وی، همچنین خواستار ایجاد و راه اندازی ایستگاه ایست و بازرسی به ویژه در شرق شیراز و بخش قطرویه شهرستان نی ریز به عنوان یک ضرورت شد.
استاندار فارس، خواستار تعیین تکلیف کالاهای و اجناس قاچاق موجود در انبارهای ستاد اجرایی و پارکینگ‌ها شد و گفت: این انبارها پر از اجناس مورد نیاز مردم است که بعضا در شرایطی نگهداری می‌شود که در معرض نابودی قرار دارد و لذا نیاز است این اجناس آزاد شده و برای استفاده مردم در دسترس آنها قرار گیرد.
ایمانیه، ضمن تسلیت شهادت شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی پاسگاه بیدزرد شیراز که در درگیری چند روز اخیر با مخلان نظم و امنیت به شهادت رسید گفت: کمبود پاسگاه انتظامی در حاشیه شهرهای بزرگ به ویژه شیراز و تفرجگاه‌ها و شهرهای جدید از مشکلات جدی استان فارس است که نیاز است کمکی به وضعیت لجستیک ناجا در استان شود.

بانوان شاغل در ادارات از ساعت ۱۲ دورکار شوند
استاندار فارس، ضمن مطرح کردن پیشنهاد دورکاری بانوان متاهل و دارای فرزندان شاغل در ادارات در ۲ ساعت پایان کار روزانه افزود: این طرح پیش از این ارائه شده و مورد استقبال ریاست جمهوری هم قرار گرفته است؛ به نظر می‌رسد اگر به مدت یک سال به شکل پایلوت در فارس اجرا شود و در صورت رضایت، به کل کشور تسری یابد نتایج خوبی خواهد داشت تا بانوان به امور منزل و فرزندانشان نیز رسیدگی کنند و در آموزش‌های مجازی سبک زندگی نیز حضور یابند.

چهار اردوگاه نگهداری معتادان در فارس ایجاد شود
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، خواستار ایجاد چهار اردوگاه ماده ۱۶ در شمال، جنوب، شرق و غرب استان برای ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر شد.
وی افزود: هم اینک یک سوم معتادان متجاهری که در فارس و شیراز هستند متعلق به این استان و شهر نیستند و لذا نیاز است که این معتادان به شهرهای خودشان بازگردانده شوند تا شاهد حضور معتادان در سطح شهرها نباشیم.

ضرورت تامین تجهیزات مقابله با آتش‌سوزی برای فارس
استاندار فارس، با اشاره به شدت گرفتن مواد آتش سوزی در فارس همزمان با فصل گرم سال گفت: بر همین اساس و به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی و همچنین اقدام سریع و به موقع برای مهار آتش سوزی احتمالی، ضرورت دارد وسایل و تجهیزات مقابله با آتش سوزی که بعضا دامن درختان ۲۰۰ ساله را می‌گیرد و منجر به بروز خسارت های جبران ناپذیر می‌شود تامین شود.
کمک به راه‌اندازی قطار شهری شیراز، صدور مجوز به‌کارگیری نیرو در ۱۸ شهرداری جدید و هفت شهرستان جدید فارس و همچنین اصلاح ساختار معاون امور زیارتی استانداری و تغییر نام این معاونت به معاون زیارتی و گردشگری از دیگر موارد مطرح شده توسط استاندار فارس بود.
ایمانیه، بر لزوم تزریق اعتبارات به دانشگاه‌های استان نیز تاکید کرد و گفت: اگرچه در این مقطع به دلیل شیوع کرونا آموزش‌ها به شکل مجازی انجام می‌شود اما بازگشایی دانشگاه‌ها نیازمند منابع مالی است.

افزایش هشت برابری نرخ گاز برای صنایع، کمرشکن است
استاندار فارس، با اشاره به تعطیلی برخی صنایع این استان به دلیل افزایش هشت برابری نرخ گاز گفت: این افزایش ناگهانی کمر برخی از صنایع استان را شکسته و منجر به تعطیلی برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شده است.
ایمانیه افزود: جایز نیست که قیمت گاز برای همه صنایع به یک اندازه افزایش یاید چرا که برخی صنایع قادر نیستند افزایش هشت برابری قیمت گاز را تحمل کنند.
استاندار فارس همچنین خواستار رفع دغدغه پرسنل درمان و پرداخت مطالبات آنها شد.
وی، اختصاص عواید پالایشگاه‌های مستقر در عسلویه به شهرستان‌های لامرد و مهر که در مجاورت این پالایشگاه قرار دارند و عوارض دریافت می‌کنند را نیز خواستار شد.
او افزود: این دو شهرستان عوارض این پالایشگاه را دریافت می‌کنند و باید ۱۹ درصد عواید را نیز دریافت کنند در حالی که تاکنون این امر محقق نشده است.

لزوم اصلاح روش آبرسانی به روستاهای فارس
استاندار فارس، با اشاره به تامین آب آشامیدنی ۵۴۰ روستای این استان از طریق تانکر در تابستان گذشته افزود: امیدواریم بتوان راهی را در پیش گرفت که در تابستان سال آتی تعداد این روستاها کاهش یابد و آبرسانی به شکل بهتری برای مردم انجام شود.
درخواست صدور مجوز بهره برداری از سوخت مازوت توسط صنایع در ایام دیگر سال از دیگر موارد مطرح شده از سوی ایمانیه در این نشست بود.
وی در این باره گفت: از آنجا که در فصل زمستان گاز صنایع قطع می‌شود و اجازه استفاده از ذخیره مازوت نیز وجود ندارد، لذا انتظار است که مجوز استفاده صنایع از مازوت صادر شود تا شاهد وارد آمدن آسیب کمتری به آنها باشیم.
ملزم کردن بانک‌های خصوصی به پرداخت تسهیلات به نسبت سپرده‌گذاری انجام شده و لزوم انتقال دفاتر متعلق به کارخانه‌ها و موسسه‌های اقتصادی که در تهران مستقر هستند به فارس و شیراز از دیگر موارد مطرح شده توسط استاندار فارس بود.
استاندار فارس، بر لزوم بازنگری اساسی در ارتباط با قوانین تعهدات ارزی نیز تاکید کرد و ادامه داد: برای مثال برخی تولیدکنندگان ۱۰ سال پیش وام ارزی دریافت کرده اما امروز قیمت ارز ۲۵ برابر شده در حالی که قیمت محصول آنها نهایتا چهار برابر شده باشد، لذا نیاز است در این خصوص بازنگری لازم صورت گیرد.
ایمانیه همچنین خواستار تسریع در تعیین تکلیف احکام فرمانداران و مدیران کلی شد که اسامی آنها مدتهاست به وزارت کشور ارسال شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha