فعالیت هیات‌های مذهبی اتباع خارجی در استان فارس ساماندهی می‌شود

شیراز- ایرنا- مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: فعالیت هیات‌های مذهبی اتباع خارجی در استان ساماندهی و قانونمند می شود.

  محمد علی خادم الرسول، روز شنبه در حاشیه دیدار با نمایندگان هیات‌های مذهبی و موکب داران پناهنده افغانستانی مقیم شیراز افزود: برگزاری این نشست به تقویت هماهنگی و همدلی هیات‌های مذهبی در جهت عملکرد مناسب در ماه محرم و عزاداری امام حسین (ع) کمک می کند.

وی ادامه داد: هیات‌ها در گذشته به شکل انفرادی اقدام به دریافت مجوز فعالیت مذهبی می‌کردند که اداره امور اتباع استانداری پیشنهاد داد که این هیات ها یک هیات مدیره از بین خودشان انتخاب کنند و رابط آنها با امور اتباع همان هیات مدیره باشد و در چارچوب قانون فعالیت های مذهبی خود را ادامه دهند.

او اظهار داشت: رعایت قوانین و فعالیت قانونمند هیات های مذهبی باعث خواهد شد که هم یک حاشیه امنیت برای فعالیت آنها ایجاد شود و قانون نیز از آنها در برگزاری مراسم های مذهبی حمایت کند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: از دیگر اهداف این نشست این است که هیات های مذهبی به شکل تجمعی فعالیت داشته باشند و به شکل انفرادی اقدام به برگزاری برنامه های مذهبی نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha