۹۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- سرپرست ادره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون ۹۸ درصد از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که واکسیناسیون این قشر همچنان ادامه دارد.

ابوالقاسم اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۷۷ هزار و ۳۰ نفر از دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.

وی افزود: همچنین ۸۴ و سه دهم درصد دانش آموزان دُز دوم  واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی گفت: دانش آموزان شهرستان گرمه با ۹۹ و نیم درصد دُز اول بیشترین دریافت کننده واکسن کرونا هستند و کم ترین آنها در شهرستان فاروج با ۹۴ و هفت دهم درصد است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین دانش آموزان شهرستان اسفراین با ۹۲ و چهار دهم درصد دُز دوم بیشترین دریافت کننده واکسن کرونا و محصلان شهرستان فاروج با ۷۵ درصد کم ترین آن هستند.

اکبری اظهار داشت: تاکنون دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز یک و چهار دهم درصد دُز سوم کرونا را دریافت کرده اند.

وی گفت: با توجه به نظر ستاد کرونای استان از روز ۱۳ بهمن ماه به مدت یک هفته مدارس غیر حضوری و در بستر شاد در حال برگزاری است.

وی افزود: اگر شرایط استان از لحاظ مبتلایان به کرونا روبه افزایش نباشد در نظر داریم  آموزش پایه های اول و دوم مقطع ابتدایی و مدارس روستایی به صورت حضوری و گروه بندی انجام شود اما تصمیم نهایی برعهده ستاد کرونای استان است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، پنج شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha