۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84640769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر اردبیل به ۲۸۶ نفر گرفتار کولاک امدادرسانی کرد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی به ۲۸۶ نفر گرفتار برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، عزت اله ضربی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال برودت هوا و بارش برف  این افراد در جاده‌های مواصلاتی و روستاهای استان دچار حادثه‌ شده بودند که عوامل جمعیت هلال احمر به یاری آنها شتافتند و  به ۷۸ دستگاه خودروی گرفتار شده در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

او اظهار کرد: این خودروها در جاده‌های مواصلاتی خلخال - اسالم، نیر - سراب، جاده قدیم مشگین‌شهر- اردبیل و کوثر- میانه گرفتار در برف و کولاک شده بودند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری چهار نفر از حادثه دیدگان در پایگاه‌های بین شهری شهرستان‌های نیر و خلخال، بیان کرد: همچنین در بین راه ماندگان و گرفتار شدگان در برف و کولاک مواد غذایی توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: در این حوادث هشت تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر با ۲۱ نفر نیروی عملیاتی و با بکارگیری ۶ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان حادثه دیده شتافتند.

ضربی با اشاره به آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: در صورتی که هموطنان به هر دلیل مجبور به سفر شدند، تجهیزات زمستانی مانند لباس گرم، تغذیه و زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

وی گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در تمام ساعات شبانه‌روز آماده ارائه خدمت بوده و در طرح زمستانی نیز با ۴۰۰ نجاتگر و همکار در ۱۵ پایگاه ثابت و موقت با بکارگیری ۴۵ دستگاه خودرو امدادی در خدمت هموطنان هستند.

وی به مردم توصیه کرد، در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

استان اردبیل جزو ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای بکارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha