انقلاب اسلامی ایران معادلات سیاسی جهان را برهم زد

کابل - ایرنا - عضو شورای اخوت اسلامی افغانستان اعلام کرد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) و ملت ایران معادلات سیاسی و نظامی جهان را برهم زد.

به گزارش ایرنا، عبدالله افضلی امروز یکشنبه در مراسم ترحیم حضرت آیت الله العظمی «صافی گلپایگانی» که در کابل برگزار شد، گفت که پیروزی انقلاب اسلامی ایران به گفته رهبر انقلاب معنی واقعی کلمه «انفجار نور» بود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی ایران جهان شرق و غرب را چنان به وحشت انداخت که همه اختلافات درونی خود را کنار گذاشت و دست به دست هم داده علیه انقلاب دست بکار شدند.

به باور عضو شورای علمای سرتاسری افغانستان، جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران نتیجه همان ترس و وحشت از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که در آن موفق به براندازی دولت جمهوری اسلامی ایران که از حمایت مردمی برخوردار بود، نشدند.

وی گفت که مخالفت و دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران با تحریم ۴۲ ساله آمریکا و غرب ادامه یافت اما دولت و ملت ایران با رهبری خردمندانه همه این دسیسه‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشت.

افضلی نقش مراجع تقلید را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کنار رهبری مهم ارزیابی کرد و گفت که از جمله آنها حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در کنار حضرت امام خمینی «ره» نقش مهمی ایفا کرد.

«سیدحسین عالمی بلخی» دبیرشورای علمای شیعه افغانستان نیز در مراسم ترحیم آیت الله گلپایگانی نقش رهبری انقلاب را در کنار مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: پس از حضرت امام خمینی «ره» حضرت امام خامنه ای انقلاب اسلامی ایران را همچنان پیشرونده نگهداشت.

وی گفت: تحت رهبری ایشان امروز جمهوری اسلامی ایران از نگاه علمی، فرهنگی، اقتصادی جایگاه رفیعی در جهان بدست آورده است.

به گفته بلخی، انقلاب اسلامی ایران همچنان پیشرو خواهد ماند تا دشمنان اسلام در سراسر جهان نابود شود و ادامه این انقلاب به ظهور حضرت «مهدی موعود» عج وصل خواهد شد.

در مراسم ترحیم آیت الله صافی گلپایگانی شمای زیادی از علما، اساتید دانشگاه، دانشجویان و مردم کابل پایتخت شرکت کرده بودند که برخی از اعضای گروه طالبان نیز در این مراسم حضور یافتند.

این مراسم بعد از ظهر امروز یکشنبه در مسجد «قرآن و عترت» در غرب کابل پایتخت افغانستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha