معاون قضایی دادگستری فارس: برخورد با مجرمین جرائم خشن در دستور کار است

شیراز-ایرنا-معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد:برخورد با مجرمین جرائم خشن و مخلین نظم و امنیت کشورو متعرضین به نوامیس مردم و اخلالگران نظام اقتصادی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه و در دستور کار دادستان قرار دارد.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان فارس، کوروش زارعی یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش با تسلیت شهادت شهید رنجبر از مأمورین نیروی انتظامی شیراز که در برخورد با  اشرار به شهادت رسید گفت:  بالاترین اعمال که فضیلت سنگینی هم دارد خدمت به مردم است و بالاترین خدمت ، خدمت قضایی، تامین امنیت و اجرای عدالت است.

وی با بیان این که فرصت ها محدود هستند و باید قدر فرصت ها را بدانیم گفت: همه ما در هر پست و مقامی باید فرصت ها را غنیمت بشمریم و برای خشنودی و رضایت خداوند گره از مشکلات مردم باز کنیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از اقدامات دادستان سابق و آرزوی توفیق برای وی و در سمت‌های دیگر در خصوص مسئولیت سنگینی که برعهده دادستان گذاشته شده است گفت: دادستانی یکی از مسئولیت‌های سنگین در دستگاه قضایی است و قانونگذار بیش از ۳۰۰ وظیفه بر دوش دادستان نهاده که این مسئولیت‌ها بسیار متعدد، متنوع و بعضا سنگین است که می‌طلبد شخصی توانمند عهده‌دار این سِمت باشد.

زارعی در ادامه افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم دائما باید بر امور نظارت داشته باشد و بی‌تفاوت بر جرائم و تخلفات نباشد، اگر مجرمین و مفسدین  و مخلان نظم و امنیت بدانند که دادستان در همه حال حاضر و بر همه امور نظارت دارد احساس آرامش نخواهند کرد.

 وی گفت: دادستان باید احقاق حقوق عامه را در دستور کار خود قرار دهد و به عنوان نمونه اگر جاده‌ای منجر به حوادث و سوانح رانندگی  و سبب از بین رفتن جان و مال مردم می شود در راستای وظیفه ذاتی خود، احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال اقدام کند.

در این مراسم از خدمات ۱۴ماهه‌ سعید کشاورز، دادستان پیشین گراش قدردانی و امین حشمتی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گراش معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha