فرمانده کل ناجا: خون شهید رنجبر در اصلاح قوانین به کارگیری سلاح اثرگذار است

شیراز-ایرنا-فرمانده کل انتظامی کشور گفت: قطعاخون شهید رنجبر اثرگذار بوده که مسئولان و مردم خواهان اصلاح قوانین به کارگیری سلاح شده‌اند.

سردار سرتیپ حسین اشتری یکشنبه در دیدار با خانواده شهید علی اکبر رنجبر در شیراز افزود: امروز همه باید قدردان کسانی باشیم که برای رضای خداوند مجاهدت می‌کنند.
وی ادامه داد: آرامش جامعه به واسطه خون شهیدان از جمله شهید رنجبربه دست آمده است.
فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: امیدوارم دستگیری سریع قاتل شهید رنجبر قبل از خاکسپاری این شهید والامقام تسلی دل مردم و خانواده شهید رنجبر باشد.
اشتری بیان کرد: با استمرار طرح های مقابله با اشرار اجازه نخواهیم داد خون شهید والامقام و سایر شهدای این راه پایمال شود.

وی ادامه داد:  شهید "رنجبر" افسر رشید و فداکاری بود که روزهای قبل از شهادتش به واسطه عملکرد خوب مورد تقدیر فرماندهان خود قرار گرفته بود و بعد از شهادتش نیز این چنین اثر گذار بوده که همه سران قوا و مسئولان کشوری و مردم مطالباتی را برای اصلاح قانون به کارگیری سلاح در زمینه مبارزه با مخلان نظم وامنیت مطرح کرده‌اند.
فرمانده کل انتظامی کشور  افزود: امروز فرزند این شهید بزرگوار (طاها) راه پدر خود را ادامه می‌دهد و به وجود چنین پدر ایثار و فداکاری افتخار می‌کند.
وی گفت: وظیفه‌ام این بود که در اولین فرصت برای دلجویی، همدری و رسیدگی به خواسته‌های خانواده این شهید خدمت این عزیزان برسم که به یاری خداوند این امر میسر شد.
سردار اشتری با اشاره به اینکه ان شا الله شرمنده این شهدا نباشیم و بتوانیم راه آنها را با قدرت و جدیت ادامه دهیم، به مخلان نظم و امنیت و افرادی که شرارت می‌کنند هشدار داد برخورد قاطع با آنان صورت خواهد گرفت و با استمرار طرح‌هایی هرگز اجازه نخواهیم داد که خون شهیدان عزیزمان پایمال و خدشه‌ای به امنیت کشور وارد شود.
فرمانده کل انتظامی کشور  عنوان داشت: امروز کارکنان انتظامی با روحیه و اقتدار در حال انجام ماموریت هستند و ریشه کسانی که شرارت و اعمال خلاف قانون انجام می‌دهند می خشکانند.
وی بیان کرد: به یاری خداوند متعال دستگاه قضا هرچه زودتر حکمی که حق آن شرور است را اجرا و وی را به سزای اعمال خود برساند.
در پایان این دیدار با اهدا لوح تقدیر توسط سردار "اشتری" از خانواده این شهید والا مقام تجلیل و قدردانی به عمل آمد و با توجه به نزدیک بودن روز پدر، فرزند شهید(طاها) نیز سجاده نماز پدر شهیدش را به فرمانده کل انتظامی کشور اهداء کرد.

برخورد با اراذل و اوباش محکم تر از قبل ادامه خواهد داشت
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاه چراغ (ع) نیز با بیان اینکه خون شهید "علی اکبر رنجبر" اثرات زیادی داشت، گفت: برخورد با اراذل و اوباش محکم تر از قبل در راستای تامین امنیت مردم ادامه خواهد داشت.
سردار اشتری اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان انتظامی فارس قاتل در کمترین زمان ممکن دستگیر و باعث خوشحالی مردم، مسئولان و خانواده این شهید عزیز شد.
وی ادامه داد: پس از شهادت شهید رنجبر همه مردم، مسئولان، ائمه جمعه در سراسر کشور ابراز همدردی کردند که این برای ما بسیار ارزشمند بود.
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: خون این شهید بزرگوار اثرات زیادی داشت و این موضوع مسئولیت ما را بیشتر و دو چندان می‌کند.
فرمانده کل انتظامی با اشاره به اینکه امروز همکاران ما در اقصی نقاط کشور با روحیه جهادی و انقلابی کار خود را ادامه می‌دهند، افزود: برخورد با اراذل و اوباش محکم تر از قبل ادامه خواهد داشت.
پلیس گوهر گرانبهای نظام و مردم است
در این دیدار، تولیت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ "رنجبر" گفت: شاهد بودیم که یکی از نیروهای حافظ امنیت که خادم این حرم مطهر بود مظلومانه توسط انسانی پست به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری با اشاره به تفاوت بین پلیس جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای جهان، افزود: در برخی از مواقع اقتدار پلیس در کشور ما شکسته می‌شود که باید در این خصوص فکری اساسی صورت پذیرد تا عده‌ای از این موقعیت سوء استفاده نکنند.
وی خدمتگذاران پلیس را گوهرهای گرانبهای نظام و مردم عنوان کرد و اظهار داشت: حادثه دلخراش شهادت سرهنگ رنجبر، قلب همه ملت ایران را جریحه دار کرد و احساس همدردی مردم و مسئولان در پی این حادثه، عظمت انتظامی جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.

ادای احترام سردار اشتری به مقام شامخ شهدا
فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با خانواده شهید "علی‌اکبر رنجبر"، با حضور بر تربت آن شهید در گلزار دارالرحمه شیراز و قرائت فاتحه با آرمان‌های پاک شهیدان تجدید میثاق کرد.
سردار اشتری همچنین با حضور بر سر مزار دو تن از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.
در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.
از این شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha