۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبرنگار: 1209
کد خبر: 84641325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المپیک زمستانی/ طلای ژاپنی‌ها پس از ۵۰ سال در اسکی پرش مردان

تهران- ایرنا- ورزشکار ژاپنی به ۵۰ سال انتظار کشورش برای کسب مدال طلا در اسکی پرش انفرادی مردان المپیک زمستانی پایان داد.

به گزارش ایرنا، "ریویو کوبایاشی" ژاپنی در فینال اسکی پرش (سکو نرمال) مردان با کسب ۲۷۵ امتیاز قهرمان شد و به انتظار ۵۰ ساله کشورش خاتمه داد. پیش از این یوکیو کاسایای ژاپنی در المپیک ساپورو ۱۹۷۲ در همین ماده به عنوان قهرمانی المپیک رسیده بود.

قهرمانی اسکی پرش برای کوبایاشی در شرایطی که نام‌های مشهوری مانند کارل گیگر آلمانی و استفن کرافت از اتریش برای کسب مدال‌ها ناکام ماندند، کسب شد.

مانوئل فتنر اتریشی با ۲۷۰.۸ امتیاز سخت‌ترین چالش را برای کوبایاشی ایجاد کرد ولی در نهایت به مدال نقره رضایت داد. داوید کوباکی از لهستان با ۲۶۵.۹ امتیاز نیز به مدال برنز رسید.

بازی‌های المپیک زمستانی پکن از روز جمعه آغاز شد. کاروان ورزشی کشورمان با سه ورزشکار و ۲ مربی در رشته‌های اسکی آلپاین و صحرانوردی در این بازی‌ها شرکت کرده است.

«عاطفه احمدی» و «حسین ساوه شمشکی» ۲ نماینده اسکی آلپاین کشورمان در این بازی‌ها هستند که با مربیگری «باقر کلهر» عازم چین شدند.

قرار بود «سیدستار صید» المپین با سابقه اسکی صحرانوردی کشورمان و «مصطفی میرهاشمی» مربی اسکی صحرانوردی به این دوره از بازی‌ها اعزام شوند که به دلیل مثبت شدن تست کرونا از اعزام به چین بازماندند.

با موافقت کمیته برگزاری بازی‌ها، «دانیال ساوه شمشکی» به عنوان ورزشکار اسکی صحرانوردی و «محمدتقی شمشکی» به عنوان مربی این رشته جایگزین صید و میرهاشمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha