وصول درآمد در خراسان رضوی ۶۱ درصد افزایش یافت

مشهد - ایرنا - مدیر کل امور اقتصادی و داریی استان خراسان رضوی اعلام کرد: وصول درآمد مصوب در استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۱ درصد افزایش یافته است.

«رضا خواجه نایینی» روز دوشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: این میزان رشد در درآمد وصولی سال جاری تا پایان آذر ماه امسال رخ داده است و مصوب درآمدهای عمومی سال جاری استان هشت هزار و ۶۵۹ میلیارد ریال و میزان درآمد مصوب ۹ ماه معادل شش هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال است که در این مدت شش هزار و ۷۳۲ میلیارد وصول شده است.

مدیرکل امور اقتصادی خراسان رضوی با بیان اینکه این میزان درآمد نسبت به درآمد مصوب بیش از ۳ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد رشد نشان می‌دهد، اظهار داشت: بیش از ۹۶ درصد درآمدهای عمومی استان از محل درآمدهای مالیاتی در استان تامین شده است که مصوب ۹ ماهه این درآمدها در استان شش هزار و هفت میلیارد ریال است که در این مدت با تلاش اداره کل امور مالیاتی استان معادل شش هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال وصول شده است.

درآمد دولت شامل وجوهات مالیاتی و غیرمالیاتی است که درآمدهای غیرمالیاتی به درآمدهای حاصل از ارایه خدماتی گفته می‌شود که دستگاه‌های دولتی بر اساس قانون در ازای انجام آن، مجاز به دریافت بهای خدمات هستند؛ این نوع درآمد به حساب خزانه واریز می‌شود. "برخی خدمات انتظامی، ثبت اسناد، گمرک، جهاد کشاورزی، پزشکی قانونی، استاندارد، میراث فرهنگی، محیط زیست، فنی و حرفه‌ای، ثبت احوال، تعاون و کار، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و انتقال خون" از مصادیق درآمدهای غیرمالیاتی هستند. 

نظام اداری دولت جمهوری اسلامی ایران در استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۱۰۶ دستگاه اجرایی با ۱۵۲ هزار کارمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha