۳۸ واحد صنفی شهرستان ری به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی جریمه شدند

شهرری - ایرنا - رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در شرایط شیوع ویروس کرونا از سوی اصناف، اعلام کرد: ۳۸ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از سوی بازرسان این اتاق جریمه شدند.

به گزارش ایرنا، لطف الله ستاره روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: بیش از یکهزار و ۶۸۱ مورد تذکر شفاهی و کتبی در خصوص استفاده از ماسک و ملزومات بهداشتی و اجرای دستورات ستاد ملی کرونا در دیماه سال جاری از سوی بازرسان اتاق اصناف برای واحدهای صنفی صورت گرفت. 

وی افزود: اتاق اصناف براساس قانون بر واحدهای صنفی نظارت و رسیدگی می‌کند و در  این مدت ۳۸۶ واحد صنفی به دلیل تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش تقریبی بیش از ۱۲ میلیارد و ۲۹ میلیون ریال شدند.

این مسئول اظهار داشت: ۱۰ تیم بازرسی اتاق اصناف شهرستان ری در ۲ نوبت صبح و عصر بر روند توزیع و فروش بازار نظارت می‌کنند و در یک ماهه گذشته چهار هزار و ۹۶ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری خاطرنشان کرد: ۳۵ مورد گشت مشترک با همکاری فرمانداری ویژه شهرستان ری، اداره تعزیرات، اداره اماکن، اداره دامپزشکی، اداره بهداشت و از اصناف در شهرستان ری  انجام شده است.

ستاره همچنین از کشف انبار آرد در حومه شهرری توسط واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف شهرستان ری خبر داد و گفت: بازرسان واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف موفق شدند انباری را با موجودی ۵۰۰ کیسه آرد یارانه ای شناسایی کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری اضافه کرد: در این خصوص سودجویان با تعویض کیسه آرد به فروش آرد یارانه ای با مبلغ فروش آزاد اقدام می کردند که پرونده تخلفات صورت گرفته از سوی بازرسان اتاق اصناف تشکیل و جهت پیگیری به مراجع مربوطه ارجاع شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha