۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85325374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس اتاق اصناف پردیس: با ۶۷۵ واحد صنفی املاک بدون مجوز برخورد شده است

پردیس- ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس  گفت : تعداد ۶۷۵ واحد صنفی مشاورین املاک بدون مجوز شناسایی و بسیاری از این واحدها پلمب و برخی نیز اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا ، علی فرخی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اتحادیه صنف مشاوران املاک که دومین اتحادیه بزرگ شهرستان پردیس با ۲ هزار و ۵۰ عضو دارد اظهار کرد: گشت های مشترک در حوزه املاک و تعامل با دستگاه های نظارتی و رسیدگی به جرائم در حوزه معاملات املاک منجر به کاهش شدید قیمت مسکن و کوتاه شدن دست دلالان مسکن شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: طی ۹ماه گذشته واحد بازرسی اتاق اصناف با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی بیش از ۴ هزار بازرسی و ۳۷۰ پرونده تشکیل و به اداره تعزیرات ارسال شده است. اتاق اصناف شهرستان گشت های مشترک با برخورد با گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار در سطح شهرستان برگزار می کند.

وی گفت: این اتاق با سابقه ای در حدود ۱۰ سال و با ۱۳اتحادیه صنفی و تعداد ۴۵ کارمند بر عملکرد ۱۳ هزار و۵۹۰ واحد صنفی نظارت و به امور مربوط به اصناف رسیدگی می کند. حدود ۹ هزار و۱۵۳ واحد دارای جواز کسب در شهرستان پردیس فعال هستند و وجود ۷ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و خدمات فنی یکی از نقاط نقطه قوت اصناف شهرستان است.

رئیس اتاق اصناف پردیس: با ۶۷۵ واحد صنفی املاک بدون مجوز برخورد شده است

تاکنون ۲۰نفر از اتباع غیر مجاز از واحد های صنفی اخراج شده ‌اند

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس گفت: در زمینه جمع آوری اتباع اتاق اصناف تعداد ۵۵ گشت مشترک در طی ۹ ماه گذشته برگزار شده که تاکنون ۲۰نفر از اتباع غیر مجاز از واحد های صنفی اخراج شده ‌اند.

فرخی ادامه داد: مشکل واحد های تولیدی و صنفی مانند قطعی برق، نداشتن آب شرب، گاز مایع، آسفالت، جدول گذاری و غیره باعث کوچ واحدهای تولیدی زیادی از این منطقه شده و نیاز هست که مسوولان استانی و شهرستانی اقدامی عاجل در این حوزه انجام بدهند تا شاهد بیکاری بیش از پیش جوانان منطقه نباشیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ، اظهار داشت: واحد آموزش اتاق اصناف با برگزاری ۵۶ دوره کلاس فقه، بازار و مکاسب طی سال اخیر که با حضور یک هزار رو ۶۲۵ نفر از کسبه برگزار شده نسبت به این حوزه فعالیتی برجسته را در استان انجام داده است.

رفع مشکل آرد و نان در سطح شهرستان

وی با اشاره به رفع مشکل آرد و نان در سطح شهرستان توضیح داد: در حوزه آرد، نان و توزیع غله در شهرستان پردیس با مشکلاتی روبرو بودیم که با تدابیر صورت گرفته توسط استاندار تهران و فرماندار پردیس کمبود ها رفع و مجوز ها برای سهمیه فازهای جدید در حال صدور است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس با اشاره به برگزاری مستمر گشت های مشترک ویژه شب یلدا توضیح داد: از امروز به مدت یک هفته گشت‌های مشترک ویژه شب یلدا با حضور بازرسان تمامی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف آغاز و با واحدهای صنفی آجیل فروشی، میوه فروشی، شیرینی فروشی و خشکه پزان که اقدام به افزایش قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و غیره کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

فرخی اعلام کرد: اتاق اصناف شهرستان پردیس آمادگی دارد که از طریق شماره تلفن ۷۶۲۲۲۰۷۰ پاسخگوی شکایات شهروندان پردیسی در حوزه صنوف باشد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha