۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84641909
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال پروژه راهداری در کردستان افتتاح می شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام دهه مبارک فجر، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه راهداری در استان به بهر برداری می رسد.

محمد راشد مدرس گرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان دهه فجر پنج پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اعتباری بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی ساخت ۵۰ کیلومتر راه روستایی را از جمله این پروژه ها اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که سه هزار و ۱۴۰ کیلومتر آن اسفالت بوده و مابقی آن خاکی و یا شنی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: انجام ۷۵ کیلومتر روکش آسفالت راه های اصلی، فرعی و روستایی در این ایام انجام خواهد شد، ضمن اینکه این کار در حال حاضر آغاز شده و تاپایان دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

وی اصلاح هشت نقطه پرتصادف، ایجاد چهار و نیم کیلومتر روشنایی طولی و احداث ۲ باب آشیانه ماشین آلات را از دیگر پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گرامیداشت چهل و سومین بهار انقلاب اعلام کرد.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha