۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84641936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات حفر ۲ چاه جدید برای رفع تنش آبی شهرکرد آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: حفر چهار حلقه چاه برای رفع کمبود آب شرب شهر شهرکرد در دستور کار قرار دارد که حفر ۲ حلقه آن آغاز شده و به زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

فرشاد متقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به سبب برودت هوا و کاهش دبی چشمه کوهرنگ در هفته‌های اخیر با مشکل تامین آب شرب به ویژه در شهر شهرکرد روبرو شدیم که برای عبور از این بحران سه راهکار کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ابتدا ۳۰ تانکر از نقاط مختلف استان و کشور از جمله بوشهر، شیراز، اصفهان، لرستان و کاشان فراخوان داده شد و با آبرسانی سیار و تغذیه مخازن تلاش شد تا در کوتاه مدت این مشکل برطرف شود.

متقیتصریح کرد: همچنین تاکنون هفت حلقه چاه اجاره‌ای متعلق به دستگاه‌های اجرایی و کشاورزان تجهیز و وارد مدار شده که به دنبال آب قطعی آب در شهرکرد برطرف شد و تنها در روزهایی که مصرف آب زیاد می‌شود با افت فشار روبرو می‌شویم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری همچنین از اضافه شدن ۲ حلقه چاه کشاورزی دیگر به منابع تامین‌کننده آب شهر شهرکرد خبر داد و گفت: مذاکرات با کشاورزان انجام شده و امید می‌رود این ۲ حلقه چاه نیز به زودی وارد مدار شود.

متقی به حفر ۲ حلقه چاه در شهرستان شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: یکی از چاه‌ها تا عمق ۲۵ متری و دیگر تا عمق ۵۰ متری حفر شده که انتظار می‌رود به زودی به آب برسد و وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب خاطر نشان کرد: مردم استان چنانچه در مصرف آب ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند به منزله این است که ۱۰ حلقه چاه جدید وارد مدار شده است از همین رو همچنان توصیه می‌شود که مردم از آب آشامیدنی برای مصارف غیرشرب استفاده نکنند.

به گزارش ایرنا، شهر شهرکرد ۸۲ هزار مشترک خانگی دارد و در مجموع شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد به ۱۲۰ هزار مشترک در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha