۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۶
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84642505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۶ طرح برق رسانی در خراسان شمالی افتتاح شد

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۲۶
کد خبر: 84642505
۵۶ طرح برق رسانی در خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۵۶ طرح برق رسانی با صرف ۸۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار همزمان با گرامیداشت دهه فجر امسال در این استان به بهره برداری رسید.

علیرضا صبوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد از طرح های افتتاح شده شامل ۱۷ طرح شهری با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۳۹ طرح روستایی با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد:  ۱۱ پروژه  برق رسانی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان در شهرستان بجنورد، ۱۰ پروژه با اعتباری ۱۹ میلیارد تومان در شهرستان شیروان، ۹ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در شهرستان اسفراین، پنج پروژه با اعتبار چهار میلیارد تومان در شهرستان مانه و سملقان، پنج پروژه با اعتبار هشت میلیارد تومان در شهرستان جاجرم، پنج پروژه با اعتبار ۲ میلیارد تومان در شهرستان گرمه، پنج پروژه  با اعتبار چهار میلیارد تومان در شهرستان فاروج و مابقی طرح نیز در شهرستان مرزی راز و جرگلان به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اضافه کرد: ۲۲ کیلومتر شبکه و نصب ۹ دستگاه ترانس، ۲۵ کیلومتر احداث شبکه و نصب ۱۳ دستگاه ترانس برای برق رسانی به هفت روستا، احداث ۲ کیلومتر شبکه و نصب هفت دستگاه ترانس برای برق رسانی به چاه های آب شرب و پمپاژ مناطق شهری و روستایی از مهمترین طرح هایی است که در ایام دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسید.

از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ خانوار مشترک شرکت توزیع برق هستند که ۸۴ درصد مشترک بخش خانگی و مابقی نیز در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و سایر مصارف هستند و طبق آمار رسمی حدود  ۹۹.۹ از خانوارهای شهری و روستایی این استان از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

میانگین مصرف مشترکان خانگی برق ۲۰۰ مگاوات است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق استان به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha