۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84642543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتیجه ۷۴ درصد آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در ماکو مثبت است

ارومیه – ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو با اشاره افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان گفت: متاسفانه نتیجه ۷۴ درصد آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در منطقه مثبت بوده که شیوع قابل توجه سویه جدید را نشان می دهد.

دکتر رحیم صمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل موارد مثبت بیماری در سطح شهرستان ۱۷هزار و ۴۳۸ مورد بوده که متاسفانه تاکنون از این تعداد ۱۸۸نفر فوت شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶۱ هزار و ۲۲۰ دُز واکسن کرونا در ماکو تزریق شده که از این تعداد، ۷۵ هزار و ۱۸۱ دُز مربوط به نوبت اول و ۶۷ هزار و ۷۶۷ دُزمربوط به نوبت دوم است.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو اضافه کرد: تاکنون ۱۸هزار و ۱۴۱ دُز نوبت سوم در این شهرستان تزریق شده که ۱۹.۵ درصد جمعیت مورد هدف را تشکیل می دهد.

صمدی بیان کرد: در این زمینه باید از همه ابزار به ویژه تبلیغ در مساجد، فضاهای مجازی و بنرهای اطلاع رسانی و ظرفیت اتاق اصناف برای تشویق و ترغیب مردم به واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده شود.

وی از آمادگی کامل مراکز درمانی ماکو برای پذیرش بیماران خبر داد و گفت: سایر مراکز درمانی درون شهری خواهان همکاری و برقراری شیفت‌های عصر و شب در شهرستان هستند.

 به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha