۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84632383
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶.۲ درصد مردم ماکو دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

ارومیه -ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: تاکنون ۱۵۵هزار و ۹۳۷ دُز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده که ۱۴ هزار و ۳۸۸ دُز مربوط به نوبت سوم بوده و ۱۶.۲درصد جمعیت را شامل می شود.

دکتر رحیم صمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۷۴ هزار و ۶۴۱ دُز مربوط به نوبت اول و ۶۶ هزار و ۹۰۸ دُز نیز مربوط به نوبت دوم است.

وی با بیان اینکه کل موارد مثبت بیماری نیز تاکنون در این شهرستان ۱۶ هزار و ۸۱۲ نفر مورد بوده است، ادامه داد: متاسفانه تاکنون ۱۸۸نفر از شهروندان را از دست داده ایم.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو ادامه داد: میزان پوشش جمعیت روستایی و عشایری نیز تاکنون ۸۷.۳ درصد بوده و ۷۴.۳ درصد نیز زنان باردار نیز واکسینه شدند.

وی ادامه داد: تاکنون انواع مختلف واکسن شامل اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا و برکت در ماکو به شهروندان تزریق شده است.

صمدی تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی درمانی، مهمترین راهکار مقابله با کروناست و همه باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مخاطرات شدید بهداشتی سویه جدید(امیکرون) و نگرانی از گسترش این بیماری با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا در کشورهای همسایه، استان و شهرهای همجوار، خواستار تزریق دُز سوم واکسن و عدم تردد و مسافرت همشهریان برای جلوگیری از ورود بیماری به شهرمان شد.

دکتر صمدی با قدردانی از اصحاب رسانه در خصوص تشویق و ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین دریافت دُز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: با وجود تلاش بی وقفه کادر درمان در ۴۵ مرکز واکسیناسیون متاسفانه به پوشش صددرصدی دُز دوم نرسیده ایم و هنوز برخی از شهروندان تمایلی به زدن واکسن ندارند.

وی گفت: کوچکترین سهل انگاری باعث تغییر وضعیت شهرستان و طغیان بیماری علی الخصوص در سنین زیر ۳۰ سال و کودکان خواهد شد و در ادامه خواستار جدی گرفتن واکسیناسیون پرسنل ادارات و نظارت های موثر توسط مسئولین و متولیان امر مربوطه گردید.

رییس شبکه بهداشت و درمان ماکو تاکید کرد: با توجه به افزایش کاملاً محسوس بیماران سرپایی، نمونه های PCR  و شاخص مثبت شدن نمونه ها، ازدحام بیماران در تنها بیمارستان شهرستان و لزوم فعالیت شبانه روزی درمانگاههای سطح شهر جهت کمک به مداوای بیماران سرپایی را می طلبد.

وی همچنین آمادگی مراکز سرپایی و PCR را برای شروع پیک ششم احتمالی را اعلام داشت.

 به گزارش ایرنا، شهرستان ماکو هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha