تولید سامانه تعلیق وزن دینامیک هوشمند توسط متخصصان مشهدی

مشهد- ایرنا- متخصصان گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید و بومی‌سازی سامانه تعلیق وزن دینامیک هوشمند شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استادیار گروه فیزیوتراپی دانشکده علوم پیراپزشکی این دانشگاه با بیان اینکه با اختراع و بومی سازی این سامانه، ایران به عنوان دومین کشور صاحب این فناوری پس از آمریکا در جهان به حساب می آید افزود: هدف از تولید این دستگاه، کاهش آسیب‌های وارده به ستون فقرات درمانگران حیطه توانبخشی و انجام توانبخشی کارآمد و بهینه بیماران همگام با دانش روز دنیاست.

دکتر افسانه زینل‌زاده ادامه داد: در این سامانه حرکت با اراده و خواست بیمار آغاز و ادامه خواهد یافت و درصد تعلیق وزن بیمار توسط درمانگر و بر اساس پیشرفت بیمار در طول جلسات تغییر خواهد کرد و در نهایت در صورت امکان، هدف، رساندن بیمار به راه رفتن مستقل و کاهش ترس از افتادن خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سامانه ذکر شده، یک دستگاه پیش ران وجود دارد و با استفاده از چند حسگر دقیق که در داخل دستگاه تعبیه شده، سامانه به صورت هوشمند خود را با حرکت توان یاب همگام کرده و مانع از افتادن بیمار می‌شود

زینل زاده ادامه داد: این ویژگی ها امکان انجام تمرینات مستمر، متنوع، جدید و طولانی مدت از قبیل تمرینات راه رفتن ساده و پیشرفته، تمرینات تعادلی، عبور از موانع، پله، رمپ، اسکات، حرکت به پهلو و عقب و انجام تمرینات اندام فوقانی همزمان با راه رفتن را میسر کرده و با افزایش اعتماد به نفس بیمار، منجر به تسریع روند بهبودی و درمان می‌شود.

زینل زاده با بیان اینکه تهیه این دستگاه حدود یک بیستم نمونه خارجی هزینه دارد افزود: این دستگاه تمام استانداردهای لازم را کسب کرده و در کنار استفاده داخلی آماده ورود به بازارهای جهانی است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha