۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84643500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخذ سند کاداستر برای بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی ملی در تهران

تهران-ایرنا-مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند مالکیت تک برگی برای ۱۲ هزار ۶۸۰ هکتار از اراضی ملی در شمال این استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران؛ علینقی حیدریان گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ ۱۰ سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان ۱۲ هزار ۶۸۰ هکتار، ۶ سند در اراضی ملی پلاک های، دانا کوچک، کند علیا، کند سفلی، سینک، هنرک و نمد کوثر در شهرستان شمیرانات صورت گرفت.

وی ادامه داد : همچنین، سه  سند از اراضی ملی پلاک های، سرگویچ، وستان و مغانک در شهرستان دماوند و یک سند از اراضی ملی در شهرستان فیروزکوه به منظور جلوگیری از زمین خواری باهمکاری روسای ادارات منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستانهای شمیرانات، دماوند و فیروزکوه انجام شد.

وی افزود: اصلاح نقشه‌های سنواتی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به اسناد تک برگی یکی از اولویت‌های کاری منابع طبیعی و آبخیزداری در استان است.

حیدریان اظهار داشت: عرصه هایی که زیر پوشش طرح کاداستر قرار می گیرند در سامانه کاداستر ثبت اسناد بارگذاری و  علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیش گیری از وقوع پدیده زمین خواری و هرگونه سوء استفاده احتمالی از عرصه های ملی به شمار می آید.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی منابع طبیعی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی استان تهران اسناد تک برگ صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha