رفع تصرف ۴ هکتار زمین ملی در پیشوا / اجرای ۶۰۰ هکتار طرح کاداستر در فیروزکوه

پیشوا - ایرنا - روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: بیش از چهار هکتار از زمین ملی این شهرستان رفع تصرف و همچنین طرح کاداستر (دریافت سند تک برگ) در ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان فیروزکوه اجرا اشد.

به گزارش ایرانا از اعلام روز چهارشنبه این روابط عمومی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پیشوا از رفع تصرف و بازپس‌گیری بیش از چهار هکتار از زمین های ملی در پلاک شوران این شهرستان خبر داد.

اسماعیل عابدینی گفت: در راستای حکم قطعیت یافته صادره از دادگاه شهرستان پیشوا ۴۰ هزار ۲۷۵ متر مربع از زمین های ملی در پلاک شوران توسط مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی پیشوا با همکاری عوامل یگاه حفاظت اداره کل، کلانتری جلیل اباد، پلیس پیشگیری این شهرستان و با حضور نماینده دادستانی از دست متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: ارزش ریالی تقریبی زمین های تصرف‌شده بالغ بر ۲۰۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون ریال است.

این مسئول ادامه داد: به متصرفان انفال و زمین های ملی هشدار می دهیم ماموران پرتلاش یگان حفاظت منابع طبیعی با چشمانی باز به صورت شبانه روزی در حال پایش و رصد این اراضی بوده و در صورت مشاهده هرگونه تعرض به شدت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در توسعه پایدار، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در زمین های ملی مراتب را را به این اداره از طریق تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ گزارش کنند.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

اجرای بیش از ۶۰۰ هکتار طرح کاداستر در زمین های ملی فیروزکوه

رفع تصرف ۴ هکتار زمین ملی در پیشوا / اجرای ۶۰۰ هکتار طرح کاداستر در فیروزکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از اجرای طرح کاداستر به مساحت ۶۲۸ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبرداد.

محمد میرزا کریمی گفت: در راستای تکالیف قانونی ماده ۹ قانون جامع حدنگار سه فقره سند کاداستر به میزان ۶ میلیون ۲۸۰ هزار متر مربع از زمین های ملی در پلاک های سیمین دشت و لزور در شهرستان فیروزکوه بر اساس دستور العمل های ابلاغی کاداستر مورد اصلاح هندسی قرار گرفت و پس از تأیید در کمیته فنی با همکاری اداره ثبت این شهرستان برای این اراضی سند تک برگ به نام دولت صادر شد.

شهرستان فیروزکوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایخت قراردارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha