فدراسیون شطرنج به دنبال جذب مربی ارمنستانی

تهران- ایرنا- نایب رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به حضور این رشته در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت:با مربی ارمنستانی برای تیم ملی به توافق رسیدیم و با کمک کمیته ملی المپیک قرارداد این مربی در آستانه نهایی شدن قرار دارد.

«شادی پریدر» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تقویت تیم ملی شطرنج به دنبال استخدام یک مربی با دانش هستیم. برهمین اساس با مربی ارمنی به توافق رسیدیم و کمیته ملی المپیک نیز به فدراسیون کمک کرد تا قرارداد این مربی در آستانه نهایی شدن قرار گیرد. هدف اصلی استخدام این مربی تمرکز بر تمرینات شطرنج مردان است و بر تمرینات دختران نیز نظارت دارد. راهبرد اصلی فدراسیون آماده‌سازی ملی‌پوشان برای حضور موفق و موثر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است.

وی یادآور شد: شطرنج در بازی‌های آسیایی در ۲ بخش رپید و استاندارد برگزار می‌شود. در بخش رپید ۲ دختر و ۲ پسر و در بخش استاندارد نیز پنج نفر اعزام می‌شوند. مسابقات در ۲ بخش تیمی و انفرادی است.

نایب رییس فدراسیون شطرنج همچنین در خصوص تاثیر کرونا بر مسابقات این رشته گفت: در ۲ سال گذشته بسیاری از مسابقات به صورت آنلاین برگزار شد و برخی از ورزشکاران به مسابقات جهانی و بین‌المللی رفتند. برخی از ملی‌پوشان نورم استادی و استاد بزرگی گرفتند و «پرهام مقصودلو» به درجه سوپر استادی رسید. در بخش زنان نیز نتایج خوبی کسب شد. در تابستان ۲۰۲۱ شطرنج‌بازان ایران در جام جهانی نتایج خوبی گرفتند و «محمدامین طباطبایی» نیز عملکرد درخشانی داشت و «مبینا علی‌نسب» نورم استاد بزرگی گرفت.

پریدر توضیح داد: در رده‌های سنی پایین نیز شطرنج‌بازان خوبی داریم و به آینده آنان امیدواریم و البته نمی‌خواهم نامی از ورزشکاران ببرم. استعدادهای خوبی در شطرنج ایران وجود دارد و در آینده نیز اخبار خوبی به دوستداران این رشته در بخش ستاره های ورزشی ایران خواهد رسید. «محمدامین طباطبایی» به زودی به مسابقات بزرگ بلگراد می‌رود و این نخستین حضور ایران در این تورنمنت است.

سرمربی تیم شطرنج نابینایان در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: در شطرنج نابینایان نیز بازیکنان خوبی داریم و زنان ایران در جاکارتا مدال‌های خوبی کسب کردند که به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نیز اعزام خواهند شد. بی‌تردید در این بخش نیز ظرفیت زیادی داریم. شطرنج بازان مرد و زن ایران در بازی های پاراآسیایی مدال‌های زیادی کسب کردند که در جایگاه ایران در جدول رده‌بندی تاثیر داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha