بهره‌برداری یا آغازساخت ۱۵۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان مرزی مراوه‌تپه

گنبدکاووس- ایرنا- آیین متمرکز افتتاح و آغاز ساخت ۱۵۳ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و اقتصادی مراوه‌تپه به‌مناسبت دهه فجر با حضور برخی مدیران کل گلستان، نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، ائمه جمعه و مدیران این شهرستان مرزی برگزار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، در این مراسم سرپرست فرمانداری مراوه‌تپه گفت: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش دولت‌ها خدمات فراوانی در اقصی نقاط ایران اسلامی از جمله این شهرستان مرزی انجام شد که به هیچ عنوان قابل قیاس با دوران رژیم ستم‌شاهی نیست.

لقمان قربانی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مردم مرزنشین مراوه‌تپه از خدمات زیربنایی و عمومی مانند آب شرب سالم، راه مناسب، گاز، برق، مخابرات، خدمات بهداشتی و درمانی، فضاهای آموزشی مناسب و مدارس علوم دینی خدمات برخوردار هستند درحالی که تا قبل پیروزی انقلاب از بسیاری از این امکانات محروم بودند.

وی افزود: افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۵۳ پروژه عمرانی، تولیدی، خدماتی و اقتصادی در دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال از منابع ملی، استانی، شهرستانی، خیرین و بخش خصوصی، نمونه‌ای از خدمات انقلاب اسلامی به عشایر و مردم مرزنشین این شهرستان است.

قربانی اضافه کرد: با افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی این تعداد طرح عمرانی و اقتصادی برای ۳۴۸ نفر از جوانان و جویندگان کار در مراوه‌تپه فرصت شغلی ایجاد شد.

سرپرست فرمانداری مراوه‌تپه همچنین گفت: ۲۲ هزار خانوار مناطق شهری و روستایی مراوه تپه از پروژه‌های عمرانی و خدماتی قابل بهره برداری امروز در بخش‌های مختلف زیربنایی و خدماتی مانند بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و پرورش، راه سازی، برق، آب و گاز رسانی، منابع طبیعی و آبخیزداری، کشاورزی و مخابرات بهره‌مند خواهند شد. 

وی گازرسانی به پنج روستای مرزی، چند واحد آموزشی، آبرسانی به مناطق روستایی و یک واحد تولیدی خوراک دام را از مهمترین پروژه های افتتاحی مراوه‌تپه در دهه فجر امسال برشمرد.

همچنین نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه درمجلس شورای اسلامی در این مراسم برلزوم کار و تلاش جهادی مدیران برای رفع محرومیت‌ها و جبران عقب ماندگی‌ها در برخی مناطق شرق گلستان تاکید کرد.

رضا آریان‌پور افزود: باوجود خدمات ارائه شده در بخش‌های مختلف توسط ادارات و نهادها طی ۴۳ سال گذشته به سبب محرومیت‌های باقی مانده از ادوار گذشته و رژیم طاغوت هنوز جا برای کار و تلاش بیشتر مدیران برای ارتقای شاخص‌های توسعه وجود دارد که باید مورد توجه و اهتمام جدی دولت انقلابی و مدیران قرار گیرد.

شهرستان مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha