گزارش یک دیدار صمیمانه / ایجاد حس امید و خودباوری نیاز اساسی کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه در شب سی‌امین روز حضور خود در استان پذیرای رییس، پیشکسوتان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود و در فضایی دوستانه از خبرنگاران و اهالی رسانه خواست با ایجاد حس خودباوری میان مردم، روحیه امید و نشاط را در جامعه تزریق و چهره زیبایی از کرمانشاه ترسیم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن امیری مقدم شامگاه سه‌شنبه در این دیدار از برخی عقب ماندگی‌های استان و لزوم اتحاد و همدلی همه دلسوزان برای رفع آن ها سخن گفت و با مخاطب قرار دادن خبرنگاران ایرنا، نقش آنها را نیز بواسطه مسوولیت و حرفه خود در کمک به رفع این مشکلات خطیر اعلام کرد.

استاندار کرمانشاه القای حس خودباوری و تزریق امید و نشاط به مردم و جامعه را از خبرنگاران بویژه ایرنا بدلیل اثرگذاری بالای این رسانه و اعتمادی که مردم به آن دارند، مطالبه کرد.

رییس و خبرنگاران ایرنا هم در این نشست صمیمانه از آمادگی خود برای کمک به مجموعه مدیریتی استان در راستای توسعه، پیشرفت و جبران عقب افتادگی‌ها اعلام و تاکید کردند در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کردند.

 فعالیت ایرنا کرمانشاه به دهه ۴۰ باز می‌گردد

«علی مولوی» رییس سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به تاسیس این سازمان در سال ۱۳۱۳، گفت: آغاز فعالیت ایرنا در کرمانشاه نیز به سال های میانی دهه ۱۳۴۰ بازمی گردد.

وی اظهار کرد: ایرنا در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی با توجه به انگشت شمار بودن تعداد رسانه ها نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی های وقایع داشت.

مولوی افزود: در سال های دفاع مقدس ایرنا کرمانشاه با اعزام خبرنگاران به مناطق جنگی غرب عملا اتفاقات، عملیات ها و رشادت های رزمندگان سلحشور را در غرب کشور به اطلاع مردم می رساند.

این پیشکسوت عرصه روزنامه نگاری با بیان اینکه خبرنگاران ایرنا همواره پایبند اصول انقلاب و ارزش های اسلامی بوده اند، گفت: ملاک برای کارکنان این مجموعه صداقت، اعتمادسازی و نشر واقعیت هاست.

وی ادامه داد: رویه خبرنگاران ایرنا دقیقا مقابل اقدام برخی رسانه ها برای سیاه نمایی از وضعیت موجود است و همواره تلاش شده تا روحیه امید و نشاط به جامعه تزریق شود.

گزارش یک دیدار صمیمانه / ایجاد حس امید و خودباوری نیاز اساسی کرمانشاه

رویکرد استاندار جدید جو امیدوارانه‌ای را در کرمانشاه ایجاد کرده است

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه نیز با ابراز خرسندی از اینکه سکان مدیریت استان بدست یک نیروی بومی توانمند «بهمن امیری مقدم» قرار گرفته است، گفت: رویکرد استاندار جدید باعث شده جو امیدوارنه‌ای در استان شکل بگیرد و امید برای توسعه کرمانشاه افزایش یابد.

«فرزاد نویدی» با بیان اینکه در عصر رسانه سالاری قرار داریم و رسانه ها از اثرگذاری بالایی در جامعه برخوردار هستند، افزود: ایرنا با داشتن ۲ دفتر خبری در کرمانشاه و قصرشیرین و برخورداری از ۱۹ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و رابط خبر در سطح استان نقش مهمی در اطلاع رسانی دارد.

وی در عین حال از کمبود نیروی خبری در برخی مناطق استان از جمله اورامانات و شرق استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با دستور استاندار کرمانشاه به فرمانداران این مناطق، همکاری بیشتری شکل گیرد تا عملکرد دولت و خدمات نظام در این مناطق به موقع اطلاع رسانی شود.

رییس خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه در ادامه از برنامه این رسانه برای راه‌اندازی یک استودیو چند رسانه ای در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز خبر داد و تاکید کرد: انتظار داریم مسوولان استان برای تحقق این خواسته مهم، ایرنا را یاری کنند.

وی همچنین از عدم همکاری برخی ادارات با رسانه ها و پاسخگو نبودن آنها در مقابل وظایفی که نسبت به مردم دارند انتقاد کرد و افزود: گاهی اوقات این ادارات در نشست های خبری خود به خاطر اینکه مورد انتقاد قرار نگیرند از رسانه‌هایی دعوت می‌کنند که عملا هیچ اثرگذاری در فضای رسانه ای ندارند.

نویدی با استقبال از رویکرد استاندار جدید برای ایجاد توسعه پایدار و روحیه نشاط و امید میان مردم، گفت: ایرنا به عنوان قدیمی‌ترین رسانه این آمادگی را دارد تا با انتشار اخبار، گزارش و یادداشت هایی به این مطالبه پاسخ داده و در برابر هجمه رسانه‌های بیگانه که همواره به دنبال ناامید کردن مردم هستند، بایستد.

«مجید سلیمانی» دبیر ایرنا مرکز کرمانشاه نیز در این دیدار ضمن عرض تبریک به دولت بخاطر این حُسن انتصاب، (استاندار کرمانشاه) با بیان اینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مهمترین وظیفه اهالی رسانه و خبرنگاران است، گفت: ایرنا براساس وظیفه ذاتی و حرفه ای خود در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارد و همواره تلاش کرده تا خبرها براساس واقعیت، دقیق و بدور از سیاه نمایی به اطلاع مخاطبان برسد.

وی با بیان اینکه امروز در فضای اطلاع رسانی آنچه مهم است جذب مخاطب و انعکاس رویدادها در زمان مناسب است، افزود: ایرنا هرگز سرعت را فدای دقت نکرده و تلاش کرده واقعیت ها را به اطلاع مخاطب برساند به همین خاطر مورد وثوق مسوولان و مدیران و مردم است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ایرنا در مسیر خود برای انعکاس خدمات نظام اسلامی و دولت به مردم با مشکلاتی مواجه است، از استاندار کرمانشاه خواست از این رسانه قدیمی و تاثیرگذار استان که متشکل از خبرنگاران تحصیل کرده، همراه و همسو با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت هستند، حمایت کرده تا خدمات دولت بهتر و بیشتر به مردم معرفی شود.

گزارش یک دیدار صمیمانه / ایجاد حس امید و خودباوری نیاز اساسی کرمانشاه

«عبدالله الماسی» خبرنگار ایرنا مرکز کرمانشاه نیز با آرزوی موفقیت برای استاندار کرمانشاه، بر ضرورت تلاش برای تبدیل کردن اهداف   «اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری» به مطالبه اصلی استان تاکید کرد و گفت: استاندار به عنوان نماینده گفتمان دولت در کرمانشاه باید آنقدر پرچم اهداف دولت را بالا ببرد که هر هدف و موضوع دیگری را به حاشیه ببرد و تمام نگاه و تلاش مردم، مدیران و جریان رسانه ای استان به جذب سرمایه و توسعه اشتغال معطوف شود.

الماسی افزود: رسانه های رسمی، شفاف و صاحب شناسنامه می  توانند در تبدیل کردن کلیدواژه های اشتغال و جذب سرمایه گذاری نقش مهمی را ایفا کنند که لازمه آن حمایت مدیریت ارشد استان از این جریان رسانه ای و در عین حال کنار زدن دلالان و کاسبانی است که در پوشش رسانه مسیر اطلاع رسانی را به حاشیه و فساد کشانده اند.

«بهمن زارعی» عکاس خبرگزاری ایرنا نیز ضمن تبریک به استاندار کرمانشاه گفت: انتظار داریم حمایت بیشتری از جامعه رسانه ای استان بویژه عکاسان خبری در زمان پوشش برنامه ها و سفرهای مسوولان کشوری به استان صورت گیرد تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی مهمترین مشکل حوزه عکس را نداشتن تجهیزات مناسب عکاسی دانست و تاکید کرد: خرید لوازم عکاسی حرفه ای هزینه بر است و عکاسان خبری قادر به تامین این هزینه نیستند که امیدواریم در این ارتباط تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

«مسعود اسماعیلی» یکی دیگر از خبرنگاران ایرنا کرمانشاه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه مدیری توانمند و با تجربه سکان هدایت و مدیریت استان را در دست گرفته است، گفت: امروز خبرنگاران ایرنا و بخصوص رابطان خبری این رسانه نقش مهمی در تولید و انعکاس دارند و همواره دلسوزانه و مشفقانه برای توسعه شهر و جامعه خود قلم زده اند.

وی با بیان اینکه اکثر رابطان خبری ایرنا تجربه سال ها حضور در این رسانه را دارند و مانند دیگر همکاران خود در سخت ترین شرایط به کار اطلاع رسانی پرداخته اند، افزود: این افراد با کمترین حقوق و مزایا و تنها به خاطر عشق و علاقه ای که به کار خبر دارند همه سختی ها را به جان خریده و بی هیچ چشمداشتی به رسالت خود عمل کرده اند.

اسماعیلی ادامه داد: با این حال رابطان خبری پس از سال ها حضور مستمر در ایرنا و اثبات توانمندی خود انتظار دارند وضعیت بهتری پیدا کنند.

نماینده رابطان خبر ایرنا گفت: ایرنا خانه خبرنگاران متعهد، دلسوز و انقلابی است و امید می رود با استقرار دولت جدید که شایسته سالاری را شعار خود قرار داده، نیروهای کارآمد و با تجربه ای که سال هاست به عنوان رابط خبر فعالیت می‌کنند را تعیین تکلیف کند.

وی در پایان تاکید کرد: خبرنگاران ایرنا کرمانشاه با بهره گیری از سال ها تجربه و به مدد توان و تخصصی که دارند آماده هرگونه همکاری با مجموعه مدیریتی استان و تزریق روحیه امید و نشاط در استان هستند.

گزارش یک دیدار صمیمانه / ایجاد حس امید و خودباوری نیاز اساسی کرمانشاه

رسانه‌ها روحیه خودباوری و امید را در جامعه گسترش دهند

استاندار کرمانشاه نیز پس از شنیدن سخنان کارکنان ایرنا، از دیدار با خبرنگاران این مجموعه ابراز خرسندی کرد و گفت: انتظاری که امروز از مجموعه خبرگزاری جمهوری اسلامی می رود گسترش روحیه خودباوری و امید در جامعه است.

«بهمن امیری‌مقدم» با اشاره به اثرگذاری بالای خبرگزاری ایرنا در جامعه از خبرنگاران این رسانه در استان خواست تا چهره زیبای کرمانشاه را به همه مردم کشور معرفی و با خبرهای امیدآفرین مردم را نسبت به فردایی بهتر و روشنتر امیدوارتر کنند.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام باید تقویت و امید را در جامعه تزریق کنیم، افزود: ایرنا در این راستا وظیفه خطیری برعهده دارد و نباید اجازه دهد رسانه‌های بیگانه و معاند نظام ناامیدی و احساس بی تفاوتی را در جامعه ترویج کنند.

عملکرد ایرنا باید باعث ترویج اخلاق در جامعه شود

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: متاسفانه برخی رسانه‌ها خواسته یا ناخواسته در بیان مشکلات زیاده‌روی و به بلندگوی تبلیغاتی دشمنان تبدیل شده اند، این موضوع همان چیزی است که استکبار می خواهد و برای آن هم هزینه‌های زیادی هم کرده است.

امیری‌مقدم گفت: ایرنا به عنوان یکی از قابل اعتمادترین رسانه های کشور و استان کرمانشاه امروز باید عملکردش باعث آموزش، ترویج اخلاق و فرهنگ ساز امانت داری باشد که خوشبختانه همین گونه هم هست.

وی تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به خبرنگاران و عکاسان توانمند و اثرگذاری بالایی که دارد می تواند با خبر و گزارشی اثرگذار و عکس و تصویری معنادار چهره زیبایی از استان کرمانشاه ترسیم کند تا همگان متوجه زیبایی های این دیار پر از ظرفیت بشوند.

رسانه های مورد اعتماد را در برابر هجمه های دشمن باید تقویت کنیم

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین بر تعامل همه دستگاه‌ها و ادارات با رسانه ها خصوصا ایرنا تاکید کرد و گفت: مردم باید از اقدامات انجام شده مطلع شوند و برای این کار رسانه ای معتبر مثل ایرنا بهترین ابزار برای انتقال خدمات و اقدامات صورت گرفته است.

امیری مقدم گفت: از خبرنگاران ایرنا توقع داریم روحیه خودباوری و امید را بیش از پیش در جامعه گسترش داده و با القای امید به مردم آن ها را به آینده ای بهتر امیدوارتر کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین بر رفع مشکل رابطان خبر ایرنا هم تاکید کرد و گفت: این افراد دلسوزانه و به خاطر علاقه به کار خبر همواره پای کار بوده و با تولیدات خبری خوبی داشته اند و برای رفع مشکل قرارداد و تبدیل وضعیت آن ها در استان با مدیران سازمان و یا نهادهای مسئول مکاتبه و نامه نگاری انجام خواهد شد.

وی همچنین بر اختصاص امکانات لازم به مجموعه ایرنا تا جایی که امکان پذیر باشد هم تاکید کرد و گفت: در دنیای امروزی باید بتوانیم رسانه‌های مورد اعتماد نظام را در برابر رسانه های بیگانه تجهیز کنیم.

 امیری مقدم با بیان اینکه امروز دولت کمرخدمت به مردم بسته است و رئیس جمهور شبانه روز در حال تلاش برای رفع مشکلات کشور است، افزود: به فضل الهی و با تلاش جهادی مدیران و کمک مردم مشکلات مرتفع و آینده خوبی در انتظار مردم ایران اسلامی و استان کرمانشاه خواهد بود.

القای حس امید و خودباوری نیاز اساسی کرمانشاه

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha