۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84644930
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هفدهمین مرکز توانبخشی همدان افتتاح شد

همدان-ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان گفت: هفدهمین مرکز توانبخشی همدان برای خدمت رسانی به افراد زیر پوشش این سازمان با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در شهر همدان به بهره برداری رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «مرتضی حیدری» در آیین افتتاح مرکز توانبخشی همگام همدان با اشاره به اینکه کادر این مرکز همگی افراد با تجربه و دارای سابقه کار مفید هستند افزود: این مرکز شامل خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کاردرمانی، روانشناسی و سایر خدمات توانپزشکی را برای توان‌یابان با دارا بودن وسایل و تجهیزات مدرن و نیروی متخصص به صورت یارانه ای و آزاد ارائه می کند.

وی اظهار داشت: حوزه توانبخشی این اداره دارای مرکز تربیت شنیداری با ۱۱۶ کودک، مرکز آموزشی کودکان اُتیسم با ۶۵ کودک و همچنین دارای ۲ مرکز سالمندان روزانه است که خدمات مهارت های زندگی و خدمات توابخشی و خدمات ویزیت را برای ۱۸۰ نفر از مراجعان ارائه می دهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان گفت: ۲ مرکز شبانه روزی اقامتی سالمندان با ظرفیت ۵۰ نفر به نام خانه خورشید و یک خانه حمایتی به نام آسایش با ظرفیت ۱۰ نفر در شهر همدان فعالیت تخصص ارائه می دهند.

هفدهمین مرکز توانبخشی همدان افتتاح شد

حیدری اظهار داشت: در زمینه خدمات به افراد دارای معلولیت ذهنی ۲ مرکز حرفه آموزی دخترانه و پسرانه به صورت عملی و کاربردی به ۱۰۲ نفر ارائه خدمت می کنند و یک مرکز زیر ۱۴ سال به ۵۲ نفر و ۲ مرکز شبانه روزی به ظرفیت ۲۶۰ نفر و یک مرکز دختران بالای ۱۴ سال با ظرفیت ۶۳ نفر فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: یک مرکز ۵۰ نفر در شهر همدان برای افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی نیز فعال است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان در مورد توانیابان مبتلا به افراد دارای معلولیت روان گفت: به جز ۲ مرکز دخترانه و پسرانه بالای ۱۴ سال روزانه با ظرفیت ۱۱۳ نفر، ۲ مرکز شبانه روزی با ظرفیت ۳۳۰ نفر و یک خانه حمایتی ۱۰ نفره نیز این بیماران مهجور را نگهداری و توانبخشی می کنند.

حیدری اظهار داشت: موارد گفته شده فقط مراکز یکی از سه حوزه تخصصی بهزیستی است و موارد نگهداری افراد ضایعه نخاعی و خدمات مناسب سازی و توزیع وسایل توانبخشی، کمک های موردی و سایر خدمات نیز در قسمت توانبخشی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی به موارد آسیب دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تا خدمات اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ رسیدگی به بحران های فردی، خدمات ارائه می شود خاطرنشان کرد: در حوزه پیشگیری نیز خدمات مشاوره ای گسترده، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ قبل از وقوع آسیب، طرح های غربالگری تنبلی چشم و غربالگری اضطراب به طور گسترده وجود دارد.

هفدهمین مرکز توانبخشی همدان افتتاح شد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با اعلام شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۲۲۷۷۳ جهت واریز آسان نذورات، هدایا و کمک های خاص و شماره حساب مشارکت های مردمی ۳۷۰۰۹۱۰۳۴۵۵۶۵۳۱ گفت: شماره ۰۸۱۳۸۲۴۳۶۱۲ مستقیم و شماره ۰۹۳۵۱۷۷۳۴۷۳ مسئول روابط عمومی آماده پاسخگویی به سوال های شهروندان هستند.

حیدری از آغاز بکار گروه جهادی برای خدمت در مناطق محروم خبر داد و گفت همه هموطنان با هر تخصصی می توانند پیام عضویت به شماره روابط عمومی بدهند و در مناطق حاشیه شهر و به ویژه در نقاط دور افتاده روستاهای بخش شرا  حاضر شده و در زودون غبار فقر کمک کنند.

هفدهمین مرکز توانبخشی همدان افتتاح شد

۴۶ هزار و ۹۹۹ توان‌یاب(معلول) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha