افزایش دمای هوای آذربایجان غربی تا فردا، پنجشنبه ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش بینی افزایش نسبی دما به میزان سه تا چهار درجه سانتی گراد تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دمای هوای استان از جمعه شب با خروج سامانه بارشی روند کاهشی پیدا می کند و افت نسبی دما پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تکاب با منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود، اضافه کرد: در این مدت پلدشت با ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز بین منفی پنج و مثبت ۶ درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه های پیش یابی، سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه وارد استان می شود.

صابری افزود: هشدار زرد و اطلاعیه های لازم درباره فعالیت این سامانه و بارش برف و وزش باد صادر شده است.

وی با بیان اینکه با بارش برف و وزش باد در جاده های کوهستانی احتمال کولاک وجود دارد بیان کرد: لازم است تا عوامل راهداری و ادارات مربوطه نسبت به بکارگیری تدابیر اقدامات لازم را انجام دهند.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha