آذربایجان‌غربی تا ۶ درجه سردتر می‌شود

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان در ۲۴ ساعت آینده چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین روند نقشه های پیش بینی در استان با عبور امواجی از تراز میانی جو طی امروز و سه شنبه، بارش ها همچنان در آذربایجان غربی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: احتمال اینکه بارندگی ها در نقاط سردسیر استان به صورت برف باشد، وجود دارد و با توجه به وزش باد کولاک برف و کاهش دید نیز انتظار می رود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: در این مدت، پلدشت با ۲۰ درجه گرم‌ترین و تکاب با سه درجه بالای صفر سردترین شهر استان بودند.

صابری اظهار کرد: طبق آخرین آمار بیشترین میزان ثبت شده بارندگی ها در استان طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان های مهاباد با سه میلی متر و پیرانشهر با ۲ میلی متر بود.

وی با اشاره به وزش باد در بسیاری از نقاط آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین موارد ثبت شده، بیشترین سرعت وزش باد در استان ۶۸ کیلومتر بر ساعت در شهرستان میاندوآب بوده و در ارومیه نیز سرعت وزش به ۴۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی افزود: وزش باد طی امروز و فردا، در نقاط مختلف آذربایجان غربی به ویژه جنوب استان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های سردسیر کشور است که سرمای هوا از اواخر آبان آغاز شده و تا اواخر فروردین ادامه می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha