۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبر: 84645575
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهایی یک محکوم به قصاص در کوه‌چنار فارس همزمان با  دهه فجر

شیراز-ایرنا- رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: همزمان با ایام الله دهه پرفروغ فجر و سالروز پیروزی اتقلاب اسلامی،بخشش کریمانه اولیای دم منجر به رهایی محکوم به قصاص در شهرستان کوه چنار شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس روز چهارشنبه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه  با اخذ رضایت از اولیای دم، ۶۰ فقره قصاص در استان به مصالحه ختم شده است، اظهار کرد:در سال جاری تلاش در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های قصاص نفس و استفاده هر چه بیشتر از  هسته های جهادی و مصلحین قرآنی در امر سازش  در دستور کار شوراهای حل اختلاف قرار گرفته است.

حجت الاسلام  سید کاظم موسوی ادامه داد: حدود ۸ سال پیش در شهرستان کوه چنار در پی بروز اختلاف مالی بین دو تن درگیری و نزاع رخ داد که در نهایت جوانی جان خود را از دست می دهد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: با تلاش مجدانه رئیس حوزه و اعضای شعبه شورای حل اختلاف کوه چنار  با بهره گیری از ظرفیت ریش سفیدان منطقه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت رضایت اولیاء دم اخذ و رضایت آنان نسبت به محکوم پرونده حاصل گردید.

وی با قدردانی از اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: بی شک، تلاش بی شائبه و شبانه روزی در جهت مصالحه و سازش، نقشی ارزنده و اثربخش در مسیر حل و فصل دعاوی و اختلافات و نیز ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه دارد. 

این مقام قضایی استان بیان داشت: این امر از مهمترین دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا وکارکنان شوراهای حل اختلاف استان است.

شهرستان کوه‌چنار با مرکزیت قائمیه است که در ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha