۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84645952
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اهل سنت خراسان شمالی: انقلاب اسلامی زمینه ساز بیداری ملت‌های مظلوم شد

بجنورد- ایرنا- علما و روحانیون اهل سنت خراسان شمالی روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ملت ایران با وحدت بی نظیر خود، انقلابی اسلامی را در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رساندند که با این اقدام ارزشمند خود موجب هوشیاری و بیداری ملت‌های مظلوم جهان شدند.

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نهال انقلاب به سلامت از انواع فتنه‌ها و تهدیدات عبور نموده و تبدیل به درخت تنومندی شده که دشمنان قسم خورده نظام هنوز دست از خصومت برنداشته اند به گونه ای باید همچنان بیش از گذشته ملت بصیر ایران نسبت به فتنه های پیچیده دشمنان آگاه و آنها را خثنی کنند.
این بیانیه تصریح دارد: هرگز فراموش نخواهیم کرد که امام راحل با مبارزات خستگی ناپذیر خود اسلام را در کشور زنده نمود به گونه ای که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با الطاف اولی الامر مسلمین؛ امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) شاهد گسترش مدارس علوم دینی و مساجد اهل سنت و برپایی آیین های مذهبی در سراسر کشور هستیم  که این جای بسی افتخار و شکرگذاری دارد.  
روحانیون اهل سنت خراسان شمالی افزودند: در این میان علما و روحانیون اهل سنت بر خود واجب می دانند در آستانه سالروز پیروزی قیام دشمن‌شکن مردم ایران، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره)، تبعیت از مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) در هدایت کشتی انقلاب را نصب‌العین خویش قرار داده و همچون همیشه با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، چشم جهانیان را در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی خیره سازیم.

بیش از ۱۰ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha