۳۰ هزار میلیارد ریال طرح گردشگری آذربایجان‌غربی در حال ساخت است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه گردشگری و اقامتگاهی در سطح استان هم اکنون با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در حال ساخت است.

جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  با بهره برداری از طرح های در حال ساخت بیش از یک سوم به ظرفیت تاسیسات گردشگری و هزار و ۵۰۰ تخت نیز به مجموع مراکز اقامتی موجود اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: طی سال جاری ۱۲۰ موافقت اصولی برای اجرای طرح های گردشگری و همچنین ۵۰ پروانه ساخت در سطح صادر شده و عملیات ساخت آنها نیز طی امسال آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی رشد صنعت گردشگری افزایش ظرفیت های مراکز اقامتی و تاسیسات برای استان امری ضروری بوده و سازمان نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

جباری با بیان اینکه طرح های سرمایه گذاری بخش گردشگری دارای پیشرفت فیزیکی با اهدای تسهیلات حمایت مادی می‌شوند، گفت: پروژه های نیمه فعال و دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد که به دلیل مشکلات مادی و کمبود نقدینگی راکد مانند از طریق این اداره کل شناسایی و برای تکمیل طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهد شد.

وی اضافه کرد: هیچ گونه محدودیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای نیمه تمام وجود ندارد و تمام سرمایه گذاران بخش گردشگری می توانند با مراجعه به اداره  میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به معرفی و دریافت تسهیلات مورد نظر اقدام کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این تسهیلات با سود بین ۱۰ تا سقف ۱۲ درصد پرداخت شده که می تواند حمایت قابل توجهی به بخش گردشگری و توسعه و ایجاد زیرسازی گردشگری شهرستان کند.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل "قره‌کلیسای چالدران" و "تخت‌سلیمان تکاب" است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره‌خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha