سومین بالگرد امداد و نجات وارد مازندران شد

ساری - ایرنا - سومین بالگرد امداد و نجات مازندران با پیگیری‌ها و رایزنی‌های سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در یک ماه گذشته ، وارد استان شده است.

به گزارش ایرنا ، پیش از این دو فروند بالگرد دیگر با پیگیری استاندار جدید وارد مازندران شده بود. بالگرد نخست اواخر دی ماه پس از ورود به مازندران در پایگاه اورژانس آمل مستقر شد. بالگرد دوم هم ششم بهمن ماه جاری به مازندران آمد و با دستور استاندار در ساری مستقر شد و سومین بالگرد هم امروز به مازندران رسید.

استاندار مازندران با ورود دومین بالگرد به استان بلافاصله با آن از مناطق برف زده چهاردانگه ساری سرکشی و اعلام کرد که سومین بالگرد هم بزودی وارد استان می شود تا با استقرار در غرب مازندران تعادل برخورداری استان از این وسیله هوایی امداد و نجات برقرار شود.

حسینی پور امروز پنجشنبه هم پس از ورود سومین بالگرد به استان گفت : افزایش ظرفیت خدمات هوایی در استان مازندران در دستور کار ما قرار داشت و به صورت ویژه پیگیری شد و با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده، طبق قولی که به مردم شریف مازندران داده بودیم، سومین بالگرد در غرب استان مستقر می شود.

وی افزود: پایگاه امداد و نجات هوایی در شهرستان عباس آباد در حال احداث است که در حال حاضر با توجه به اینکه پایگاه امداد و نجات هوایی عباس آباد از لحاظ فنی هنوز آماده نیست این بالگرد به صورت موقت در فرودگاه نوشهر مستقر می شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه این بالگرد با کارآیی ویژه، آماده خدمات رسانی به مردم شریف مازندران است، گفت : این بالگرد با ظرفیت ۱۵ نفره می تواند به عنوان یک وسیله مسافری برای جابه جایی مسافر از هر فرودگاه به فرودگاه دیگر مورد استفاده قرار بگیرد .

وی ادامه داد: این بالگرد با قابلیت نصب برانکارد و تجهیزات مورد نیاز، جهت امداد و نجات و جابه جایی مصدوم خدمات رسانی می کند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه استقرار بالگرد اورژانس هوایی در ارائه خدماتی همچون اطفای حریق هوایی، حفظ جنگل ها، منابع طبیعی و محیط زیست نقش بسزایی می تواند داشته باشد، افزود: بالگرد اورژانس هوایی در حوزه توریست و بوم گردی می تواند موثر باشد و همچین ظرفیت بالقوه ای را در حوزه امنیتی و پدافندی برای استان ایجاد کند .

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تجربیات قبلی و نوع قابلیت‌های این بالگرد، امکان استفاده برای اسکای دایوینگ یا ورزش هوایی سقوط آزاد و چتر بازی را می تواند داشته باشد.

مازندران در حالی طی یک ماه گذشته صاحب سه فروند بالگرد شده است که از حدود یک سال پیش آخرین بالگردش را از دست داده و فاقد این وسیله هوایی امداد و نجات بود.

تنها بالگرد باقی مانده در مازندران متعلق به هلال‌احمر بود که نیمی از ماه را در این استان و نیمی دیگر در استان گلستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. بالگرد مشترک مدتی پیش از شمال کشور به استانی دیگر انتقال داده شد و با توجه به سقوط بالگرد اورژانس آمل در مرحله تعمیر که هشت ماه پیش رخ داده بود، عملا مازندران هیچ بالگردی در اختیار نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha