کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی کشور

تهران- ایرنا- کارشناس هواشناسی گفت: از امروز تا یکشنبه شاهد کاهش دمای کشور هستیم که در نیمه شمالی محسوس تر خواهد بود.

«فریبا گودرزی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر بارش آغاز می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در استان های ساحلی دریای خزر و بخش هایی از مرکز، شمال شرق، استان های واقع در جنوب البرز و زاگرس و مرکزی بارندگی پیش بینی شده است.

گودرزی تصریح کرد: فعالیت این سامانه بارشی برای روز شنبه در غرب، جنوب غرب، ارتفاعات دامنه های البرز مرکزی، نیمه های شمالی استان های فارس، بوشهر، کرمان و بخش هایی از استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی ادامه خواهد یافت.

آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در ۱۲ استان کشور

وی با تاکید بر اینک بارش ها تا اواسط هفته آتی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شدت بارش ها در حد هشدار نارنجی برای امشب شامل جنوب، غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان است و برای فردا کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال غرب چهارمحال بختیاری، شرق گیلان، شمال خوزستان، ارتفاعات استان های قزوین، تهران، البرز، گیلان، مازندران و غرب اصفهان بارش ها به نسبت شدیدتر خواهد بود؛ به طوری که آب گرفتگی، سیلابی شدن مسیل ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و حتی مسدود شدن جاده های مواسلاتی پیش بینی شده است و مسافران باید تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند

گودرزی با تاکید بر اینکه هوا در بیشتر مناطق کشور سرد خواهد شد، گفت: از امروز تا شنبه آب های جنوبی مواج و متلاطم خواهند بود.

وی تاکید کرد: برای تهران امروز آسمان کمی ابری و افزایش ابر و بارش پراکنده باران در ساعات بعد از ظهر پیش بینی شده است و همچنین فردا جمعه برای ساعات بعد از ظهر بارش و شنبه بارندگی خواهیم داشت که هوای تهران را مطلوب تر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha