تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر شهرستان گرمی افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک ولیعصر شهرستان گرمی مغان روز پنجشنبه طی آیینی با حضور مسئولان محلی و استانی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا ، این تصفیه‌خانه که جزو مطالبات ۲۰ سال گذشته ساکنان این شهرک بود با صرف ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در آیین افتتاح این طرح گفت: این تصفیه‌خانه، پساب تولیدی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرک ولیعصر گرمی را تصفیه کرده و به پایین دست سد گیلارلو هدایت می‌کند.

علیرضا نعمت‌سلطانی سیستم تصفیه این طرح فاضلاب را پیشرفته و مطابق با آخرین فناوری روز عنوان کرد و افزود: این تصفیه خانه به روش پکیج طراحی و اجرا شده و ظرفیت تصفیه ۶۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز یعنی چیزی حدود چهار لیتر در ثانیه را دارد.

وی با تاکید بر این که احداث تصفیه فاضلاب در مناطق بالا دست سد گیلارلو و جمع‌آوری فاضلاب و هدایت پساب تصفیه شده به پایین دست سد اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: با بهره برداری از این تصفیه‌خانه، از ورود ۶۰۰ متر مکعب فاضلاب در شبانه روز به رودخانه بالا دست سد جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اضافه کرد: شهرک ولیعصر گرمی یکی از بزرگترین شهرک‌های استان اردبیل بود که برای آن تصفیه‌خانه فاضلاب احداث شد و اجرای این طرح یکی از اقدامات اثربخش بهداشتی است که علاوه بر تضمین سلامت مردم، از آلودگی آبهای زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، اقدامات انقلاب اسلامی در سطح کشور و استان اردبیل را بزرگ و قابل توجه خواند و گفت: احداث فاضلاب مطالبه ۲۰ مردم ساکن در این شهرک را محقق کرد.

ولی اسماعیلی با اشاره به اثرات زیست محیطی و بهداشتی احداث طرح های فاضلاب در شهرستان گرمی، اجرای این طرح را در کنار جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی و گردشگری منطقه بسیار ارزشمند عنوان کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات خوبی در زمینه امور زیربنایی به خصوص در بخش تامین آب آشامیدنی شهری و روستایی گرمی در حال انجام است که با اتمام آنها، یکی از اساسی‌ترین مطالبات شهرستان محقق خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha