۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 84646254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه مدرسه انقلاب با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

تهران- ایرنا- همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه مدرسه انقلاب روز پنجشنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبیرستان نمونه دکتر حسابی ورامین افتتاح شد.

سرپرست آموزش و پرورش ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در قالب ۱۴ غرفه به همت انجمن اسلامی دانش‌آموزان ورامین برپا شده و دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش را در معرض دید عموم قرار داده است.

محمود ملایری افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی، علمی، شیوه‌های مقابله با توطئه دشمنان، فضای مجازی، جنگ نرم به نمایش گذاشته شده است.

سرپرست آموزش و پرورش ورامین یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرستان ورامین از چهار بخش ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت تشکیل می شد که در تمامی این مناطق تنها ۸ مدرسه وجود داشت.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از مناطق روستایی شهرستان ورامین از داشتن حداقل مدرسه دخترانه بی‌بهره بود، خاطرنشان کرد: در آن زمان پس از سال‌ها یک مدرسه دخترانه در شهرستان پیشوا احداث شد و بسیاری از دختران امکان ادامه تحصیل در دبیرستان را نداشتند.

ملایری افزود: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در حالی ورامین بیش از ۱۲۰ ساختمان آموزشی دارد که شهرستان‌های پاکدشت، پیشوا و قرچک از ورامین جدا شده‌اند و هیچ دختری به دلیل نبودن دبیرستان یا مدرسه از تحصیل باز نمی‌ماند.

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب تعداد فرهنگیان دارای مدرک تحصیلی لیسانس از تعداد انگشتان یک دست نیز کمتر بود ولی امروز تعداد زیادی از ۳ هزار نیروی فرهنگی ورامین از مدرک دکترا برخوردارند و در حوزه‌های مختلف پژوهشی و علمی صاحب نظر هستند.

سرپرست آموزش و پرورش ورامین تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خیرین مدرسه ساز در کنار دولت به امر مدرسه سازی مشغول بوده و ده‌ها مدرسه در مناطق مختلف شهری و روستایی احداث کرده‌اند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha