دولت برای ارتقاء شغلی معلمان در سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش معلمان را از ذخایر کشور دانست و گفت: دولت برای اجرای طرح ارتقاء شغلی آنها در سال آینده، ۲۵ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست با فرهنگیان شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران که به میزبانی شهرستان پیشوا برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم به منظور اجرای طرح ارتقاء شغلی معلمان در سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته و این در حالی است که دولت قبل برای سه سال اجرای این طرح، تنها ۲۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود.

وی یادآور شد: امروز همه معلمان، دانش‌آموزان را به عنوان سرمایه اجتماعی در اختیار دارند و این قشر مهم و عظیم، از ذخایر کشور محسوب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این که حضرت علی (ع) فرمودند هر کس کلامی به من یاد دهد من را بنده خود قرار داده، نشان از جایگاه والای تعلیم در اسلام دارد و نباید این جایگاه را با نگاه خاص به کمبودها، متزلزل کرد.

وی افزود: دولت برای بهبود وضعیت معلمان دغدغه دارد و  اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح ارتقاء شغلی معلمان در سال آینده تنها گوشه‌ای از تلاش دولت سیزدهم در بهبود وضعیت معیشت معلمان است.

نوری تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش با مشکلاتی مواجه است که بخش مهمی از آن با تلاش و همکاری معلمان و فرهنگیان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و معلم در آموزش و پرورش، گفت: همانطور که خیرین مدرسه ساز در حوزه احداث فضاهای آموزشی به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند، باید خیرین مدرسه‌یار اعم از فرهنگیان بازنشسته و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان نیز به کمک آموزش و پرورش آمده و هر یک گوشه‌ای از کمبود نیروی انسانی را برطرف کنند.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: این که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان، بدون کار کردن برای آموزش و پرورش ۴ سال حقوق دریافت کرده و سال‌های تحصیل او در سنوات خدمتش حساب می‌شود، همه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: معلمان در زمان شیوع ویروس کرونا زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند و لازم است که این همدلی و همراهی تا ریشه‌کنی این بیماری ادامه داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وقتی مردم دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ وارد میدان شده و با مال و جان خود از راه اسلام و خدا دفاع کردند، توقع است که امروز نیز از ظرفیت موجود برای رفع کمبودهای موجود استفاده شود.

نوری با اشاره به لزوم تدریس مدیران و معاونین مدارس گفت: همانطور که اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ملزم به تدریس هفتگی هستند، مدیران و معاونین مدارس نیز باید در طول هفته ۶ ساعت به منظور توانمند شدن تدریس کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان برای تأمین سرانه مدارس کشور خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در خصوص صندوق فرهنگیان گفت: در حال حاضر سود واقعی صندوق فرهنگیان ۸ درصد است که باید با منحل کردن شرکت‌های ورشکسته و وارد کردن شرکت‌ها در بورس و ارائه طرح‌هایی با توجیه اقتصادی بالا، به سود واقعی برسد.

وی درباره برگزاری کلاس‌های مدارس به صورت غیر حضور و حضوری تاکید کرد: در تمامی شرایط تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به شهرستان‌های جنوب شرق تهران، چند طرح آموزشی را افتتاح کرده و با معلمان و دانش‌آموزان منتخب دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha