۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84646337
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: ۲ هزار و ۱۰۶ اثر به جشنواره ملی اذان منتظران ارسال شده است

همدان-ایرنا- استاندار همدان گفت: ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در سه محور علمی، ادبی و هنری از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی اذان منتظران که به میزبانی همدان برگزار می شود، ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز پنج‌شنبه در هفتمین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سراسری «اذان منتظران» استان همدان، هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ والای نماز و اذان در جامعه عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، آیین اختتامیه‌ جشنواره اذان منتظران با تاخیر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره اذان منتظران، باید در شرایطی برگزار شود تا بتواند برای اشاعه فرهنگ نماز و اذان اثرگذار باشد و اختتامیه آن در راستای شرکت گسترده و برگزاری باشکوه این جشنواره به زمان دیگری بعد از تاریخ ۲۵ بهمن موکول می شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به دعوت‌نامه ارسالی به سراسر کشور، بیشترین تعداد آثار دریافتی مربوط به استان های گلستان با ۳۲ درصد و همدان، مرکزی، کرمانشاه، فارس و تهران به ترتیب بیشترین فراوانی آثار ارسالی را به خود اختصاص دادند و استان خراسان شمالی با یک اثر کمترین تعداد شرکت کننده را دارد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه ۷۰ درصد از شرکت‌کنندگان جشنواره سراسری اذان منتظران، کودک، نوجوان و دانش آموز هستند، افزود: تعداد ۷۷۵ نقاشی، ۳۷۵ فیلم، ۲۶۶ عکس، ۲۴۶ کلیپ کوتاه، ۱۵۶ شعر، ۱۵۵ خوشنویسی، ۱۳۵ داستان، ۹۶ مقاله، ۷۸ خاطره، ۶۸ مستند و ۴۹ پویانمایی از شرکت کنندگان دریافت شده است.

قاسمی فرزاد تعداد افراد شرکت کننده در این جشنواره را هزار و ۴۹۳ نفر برشمرد و تصریح کرد: طبق گزارش‌های موجود، آثار پربار و ارزشمندی با تراز بالا به دبیرخانه جشنواره‌ اذان منتظران ارسال شده است. 

وی با اشاره به اینکه دومین استانی که بیشترین آثار را به جشنواره اذان منتظران ارسال کرده همدان است، خاطرنشان کرد: مدیران مربوطه، گزارشی تحلیلی از آثاری که از سوی شرکت‌کننده‌ها به جشنواره اذان منتظران ارسال شده را تهیه و ارائه کنند.

استاندار همدان گفت: جشنواره اذان منتظران برای نخستین بار در کشور و در استان همدان برگزار شده که ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد آنها را مردان تشکیل می دهند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه برای اشاعه فرهنگ و معنویت اذان، باید این ندای الهی از بلندگوی ادارات استان در زمان مقرر طنین انداز شود، افزود: مقرر شد که دستگاه‌های اجرایی از برگزاری جلسات همزمان با اذان و وقت نماز خودداری کنند.

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی اذان منتظران تا ۱۲ بهمن ماه بود که کار داوری مقالات و آثار ادبی از پنجم بهمن و بررسی آثار هنری ارسالی به جشنواره نیز از ۱۳ بهمن آغاز شده است.

آیین اختتامیه جشنواره ملی اذان منتظران قرار بود ۲۵ ماه جاری در همدان برگزار شود که به دلیل شرایط ناشی از ویروس کرونا به تاخیر افتاده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha