۴۷۱ طرح برق رسانی در آذربایجان شرقی بهره برداری شد

تبریز- ایرنا- همزمان با دهه فجر ۴۷۱ طرح برق رسانی با هزینه افزون بر ۲۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در آذربایجان شرقی بهره برداری شد.

به گزارش ایرنا، مراسم بهره‌برداری از این طرح ها به طور نمادین در محل روستای "اورتا کندی" و "قشلاق عشایری علی سید" شهرستان هوراند انجام شد.

اکبر فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: با بهره برداری از این طرح ها، شبکه توزیع برق در شهرها و روستاهای استان از اطمینان بیشتری برای تامین برق هم استانی ها در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خانگی برخوردار خواهد شد.

وی این طرح ها را شامل برق رسانی به هشت روستای بدون برق با ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه، فاز اول طرح بهسازی شبکه برق ۱۵۰ روستا در قالب "طرح ملی بهارستان" با ۵۰ میلیارد تومان، طرح احداث خط دو مداره از پست فوق توزیع ملکیان به شهر خواجه در شهرستان هریس به طول ۱۳ کیلومتر با ۱۵ میلیارد تومان، ایجاد فیدر ۲۰ کیلوولت چهار مداره از پست فوق توزیع خاوری در شهرستان شبستر به طول ۵ کیلومتر با ۱۵ میلیارد تومان هزینه، تحویل سلول های خورشیدی به عشایر محترم استان به تعداد ۱۲۵ واحد با مجموع یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اعلام کرد.

وی گفت: ۳۲ طرح توسعه شبکه فشار متوسط و ضعیف شهری با ۳۲ میلیارد تومان، ۲۵ طرح توسعه شبکه  فشار متوسط و ضعیف روستایی با ۳۵ میلیارد تومان، ۲۵ طرح توسعه و احداث خطوط روشنایی معابر شهری با ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۸۰ طرح برق رسانی به مشترکین جدید با ۲۵ میلیارد تومان، ۲۴ طرح اصلاح و ساماندهی شبکه های فشار متوسط و ضعیف شهری با ۲۷ میلیارد تومان هزینه از دیگر طرح هایی هستند که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب بهره برداری می شود.

فرج نیا اظهار کرد: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد ۸۰۹ طرح جدید نیز در جای‌جای استان، کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۲۶۸ میلیارد تومان آغاز می شود.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت‌های تلاشگران صنعت برق استان، صنعت برق را زیربنای توسعه قلمداد کرد و به طور نمادین به تعداد ۱۶ نفر از خانوارهای عشایر ساکن در "قشلاق علی سید" شهرستان هوراند پنل های خورشیدی تولید برق که جزو یکی از فعالیت‌های توسعه انرژی های تجدیدپذیر و زیست محیطی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی است، اعطا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha