تجلی شور و شکوه در خیابان های نصف جهان

اصفهان-ایرنا- سوز زمستان، ماه بهمن، مردم و خیابان هایی مملو از خودروها و موتورها قاب آشنایی بود که امروز جمعه بار دیگر در حافظه نصف جهان نقش بست، درست شبیه روزهای خاطره انگیز بهمن ۵۷ که تاریخ ازبلندای نام ایران ایستاد تا بهار در گذر از بزنگاه های دشوار به زمستان چهل و سوم برسد.

به گزارش ایرنا، گویی شکوه آن خاطرات به تاروپود امروز تنیده بود؛ حجم انبوهی از خودروها که با پرچم ایران آذین بسته‌شده بودند، و مردم  که نیمی از بدنشان از پنجره خودروها بیرون آمده و با انگشتانشان، نماد پیروزی را به دوربین‌ها نشان می‌دهند و موتورسوارانی که با چهره‌های خندان و هیجان‌زده پرچم ایران را از بالاترین ارتفاع دستانشان به رهگذران نشان می‌دهند، تکرار همان روزهای بهمن ۵۷ است که نظیرش را بارها در عکس‌ها و فیلم‌های به یادگار مانده از آن زمان دیده‌ایم.

امروز، گویی آن روزها با رنگ و جلای تازه‌تر در گوشه و کنار دیار نصف جهان قاب شد.

مردم که دیر زمانیست با کرونا و سویه جدید آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند برای دومین سال  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سوار بر خودروها و موتورها به خیابان‌ها آمدند تا ۲۲ بهمن، هنگامه رویش انقلاب را جشن بگیرند.

شور و شکوه آن روزها، امروز همزمان با سراسر کشور در اصفهان نیز تکرار شد، رقص پرچم ایران در دستان سرنشینان خودروها و موتورها در کنار طنین بوق و نوای آهنگ‌های انقلابی، نمایی زیبا از به بار نشستن شکوفه‌های وفاداری  در سرمای استخوان سوز زمستان بود.

از پیر و جوان و زن و مرد و کودک همه آمدند تا گرمای حضورشان زمستان را از رو ببرد. آمدند تا در خیابان‌های نصف جهان درگذر از قرن‌ها ایستادگی و شعور، بار دیگر حماسه خلق شود.

رنج‌ها اگرچه بسیار، دردها اگرچه وسیع، اما امروز نصف جهان تجلی مغناطیس دل‌ها بود، اقشار مختلف مردم اصفهان برای میهن و آرمان‌های فاخر انقلاب به میدان آمدند تا بار دیگر بر لوح جان‌ها حک شود«ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود رنج دوران‌دیده‌ایم».

امروز اگرچه در سایه بیم از شیوع اُمیکرون، از فاصله‌ها گریزی نبود، اما پیوند دل‌ها صحنه‌ای بی‌نظیر از شور و شعور مردم اصفهان پدید آورد.

مردم غیور اصفهان سوار بر خودروها و موتورها، مسیر میدان دفاع مقدس، خیابان هزارجریب، میدان آزادی و خیابان سعادت‌آباد به سمت گلستان شهدا را پیمودند و چهل‌وسه‌سالگی انقلاب را جشن گرفتند.

راهپیمایان خودرویی و موتورسوار، شور انقلابی را به خیابان‌های شهر تزریق کردند.خروش آرام زاینده‌رود نیز در کنار انبوه جمعیتی که در کرانه‌های اطراف آن حضور داشتند، زیبایی این شادمانه زمستانه را دوچندان کرده بود.

از شهرها و روستاهای استان نیز خبر می‌رسد، باوجود برودت هوا مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن حضور یافتند و همدلانه این شادمانه غرورآفرین را جشن گرفتند.

بسیاری از شهروندان در حاشیه مسیرهای راهپیمایی و یا در پشت‌بام خانه‌ها و ساختمان‌های بلند نظاره‌گر این شور و شکوه بودند.شماری از مسئولان استان و شهرستان‌ها نیز با مردم در راهپیمایی امسال همگام بودند.

مردم انقلابی اصفهان در میعادگاه‌های پایانی راهپیمایی امروز، با قرائت قطعنامه بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

همچنین میلیون‌ها نفر از مردم اصفهان و شهرستان‌های این خطه نیز در راهپیمایی مجازی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

اصفهان اکنون در وضعیت قرمز کرونایی است و بدین سبب مراسم ۲۲ بهمن در این شهر به شکل رژه موتوری و خودرویی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha