امام جمعه شهرری: الگوی امام راحل در انقلاب اسلامی نهضت پیامبران و انبیا الهی بود

شهرری - ایرنا - امام جمعه شهرری بابیان اینکه الگوی امام راحل در انقلاب اسلامی نهضت پیامبران و انبیا الهی بود، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی براساس نهضت های انبیای الهی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، جمهوری اسلامی را بنا نهاد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرری اظهار داشت: بی تردید امام خمینی (ره) با مطالعه تاریخ همه انقلاب های جهان علت پیروزی و شکست آنها را بررسی کرده بود.

وی افزود: امام راحل نخستین کسی بود که انقلاب اسلامی را برپایه ولایت فقیه پایه ریزی کرد و ولایت مطلقه فقیه را از کتابخانه ها بیرون کشید و به صحنه آورد.

خطیب جمعه شهرری خاطرنشان کرد: هر انقلابی که در جهان رخ داد یا به شرق یا به غرب وابسته بود اما حضرت امام خمینی (ره) حکومتی را تشکیل دادکه ابهت شرق و غرب را شکست و استقلال واقعی را در کشور به وجود آورد.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: امام راحل به مردم ایران بینش سیاسی داد به گونه ای که پس از ۴۳ سال مردم این کشور بدون وابستگی به شرق و غرب برای خودشان تصمیم می گیرند.

وی یوم الله ۲۲ بهمن را یادآور نعمت های خداوند خواند و اضافه کرد: وقتی به دوران رژیم ستمشاهی نگاه می کنیم به نعمت انقلاب می رسیم و باید قدردان این نعمت باشیم.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام راحل با قدرت مردم حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی را به زیر کشید، گفت: مظهر دینداری حجاب ، علما و عزاداری های سید الشهدا (ع) است که رژیم طاغوت حجاب را از سر زنان  و عمامه را از سرعلما برداشت و مجالس عزاداری سید الشهدا (ع) را تعطیل کرد.

حجت الاسلام شاهچراغی یادآور شد: مردم انقلاب اسلامی را دوست دارند و برایش جانفشانی می کنند که نمونه بارز آن حضور مردم در تشییع جنازه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha