۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبر: 84647850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای آذربایجان غربی کاهش می یابد

۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبر: 84647850
دمای هوای آذربایجان غربی کاهش می یابد

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با پایان فعالیت سامانه بارشی از جمعه شب دمای هوا در منطقه چهار تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

مهدی صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با ادامه فعالیت سامانه بارشی، تا اواخر وقت امروز جمعه آذربایجان غربی شاهد بارش متناوب برف و باران و وزش باد خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه در جاده های کوهستانی همراه با کولاک برف، مه گرفتگی و کاهش دید است و از امشب با خروج سامانه بارشی از منطقه و ریزش هوای سرد شاهد کاهش میزان ناپایداری های جوی، خواهیم بود.

صابری با بیان اینکه بارش برف در ارومیه ادامه دارد، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین ارتفاع برف از شهرستان سردشت با ۱۹ میلیمتر و بیشترین ارتفاع برف از چالدران با چهار سانتیمتر گزارش شده است.

وی با اشاره به دمای هوای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: چالدران سردترین شهر این استان با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد و گرم ترین پلدشت و شاهین‌دژ با مثبت ۹ درجه سانتی گراد بوده و دمای ارومیه نیز بین منفی سه و مثبت سه درجه سانتی گراددر نوسان بوده است.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha