کلاس‌های درس مدارس شهرهای قرمز و نارنجی کرمانشاه غیرحضوری برگزار می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - روابط عمومی آموزش و پرورش کرمانشاه اعلام کرد: در وضعیت قرمز و نارنجی کلاس‌های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی از فردا (شنبه) به مدت یک هفته غیرحضوری و در بستر فضای مجازی شبکه شاد خواهد بود.  

به گزارش ایرنا، براساس اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرورش در وضعیت قرمز و نارنجی کلاس‌های درس دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری از فردا ۲۳ بهمن ماه برگزار خواهد شد.   

این تصمیم براساس بررسی‌ها و ارزیابی اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و گزارش‌های میدانی از افزایش مراجعه به مراکز درمانی و در راستای کنترل پیک ششم که با شدت بالای سرایت سویه اُمیکرون همراه است. اتخاذ شده است.

براساس این اطلاعیه در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری است، در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علایم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیرحضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.  

در وضعیت آبی هم آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود و حضور عوامل اجرایی مدرسه برای پاسخگویی به دانش آموزان، والدین و ارباب رجوع در روزهای هفته الزامی است.

براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی، روانسر، هرسین و سرپل ذهاب قرمز و شهرستانهای پاوه، جوانرود، صحنه و قصرشیرین نارنجی و شهرهای ثلاث باباجانی و دالاهو از امروز (جمعه) در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، نزدیک به ۳۳۵ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار معلم دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل و تدریس می کنند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha