۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84648119
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جدیدترین رنگ بندی کرونایی شهرهای کردستان؛ ۲ شهر قرمز شد

سنندج- ایرنا- معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون در کشور، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۲۴۷ شهر افزایش یافت که سنندج و بانه نیز جزو این شهرها است.

دکتر بهروز اخوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وضعیت شهرهای کامیاران، سقز، سروآباد، بیجار و دیواندره نارنجی و دهگلان، مریوان و قروه هم زرد است،  اظهار داشت: با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، وضعیت استان در چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد.  

وی با بیان اینکه در فاز ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی بشدت الزامی است، افزود:  هر فرد دارای علائم سرماخوردگی حتی در صورت منفی بودن تست اُمیکرون باید خود را مبتلا به بیماری بداند و تمامی دستورات مربوط به قرنطینه را رعایت کند تا زنجیره بیماری گسترش پیدا نکند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعطیلی آموزش حضوری در مدارس و مراکز آموزش عالی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری موثر قلمداد کرد و گفت: تمایل سویه جدید کرونا بیشتر متوجه گروههای سنی پایین است و به همین دلیل غیرحضوری شدن آموزش می تواند در کاهش موارد بستری بسیار موثر باشد.

دکتر اخوان با اشاره به لزوم تسریع در واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال در استان اظهار داشت: تیم های آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی، اطلاعات لازم در این زمینه را به خانواده‌ها ارائه می‌کنند و با توجه به اینکه این گروه بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به اُمیکرون قرار دارند، والدین با واکسیناسیون فرزندانشان آنها را در برابر بیماری مصون کنند.

وی با بیان اینکه پیشروی موج ششم کرونا، امکان پوشش واکسیناسیون را هم کاهش می‌دهد، یادآور شد: مراجعه کنندگان به مراکز واکسیناسیون پایش می‌شوند و در صورت دارا بودن علایم سرماخوردگی امکان دریافت واکسن را نخواهند داشت و همین مساله کندی روند واکسیناسیون را در پی خواهد داشت و لذا همه شهروندان باید از هر گونه تجمع، دورهمی و مراسم پرهیز کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی‌توجه نباشند.

کرونا از ابتدای شیوع تا کنون، در کردستان باعث جان باختن یک هزار و ۹۵۶ نفر شده است.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر ۲۳۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۴ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha